Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nem tetszését fejezte ki a Ferrari legutóbbi büntetése kapcsán. Az osztrák szakember nevetségesnek titulálta azt, hogy ellenfelük csak pénzbüntetést kapott a szabályok megsértéséért.
A Red Bull és a Ferrari hirtelen jött „barátsága” a nyári szünet után bontakozott ki, mikor is az osztrák csapat a Mercedesszel karöltve kutatta az olaszok titkát. A csillagosoknak volt egy elméletük azzal kapcsolatban, mitől olyan gyors a maranellói erőforrás. Körbe járták a témát, és felszólalás helyett, inkább át adták az ügyet a Bikáknak, akik önként és dalolva fordultak az FIA-hoz. Austinban meg is született az üggyel kapcsolatos első technikai direktíva, ami az üzemanyag átfolyás mérésének szabályait pontosítja, kizárva az esetleges kiskapukat. A vörösök a futamon visszaestek, a Red Bull pedig média hadjáratba kezdett. Max Verstappen nyíltan csalással vádolta ellenfeleit, sőt a Bikák bedobták a Mercedes nevét a kalapba és elmesélték a szervezkedést a nagyérdeműnek.
Brazíliában újabb direktívát kaptak a csapatok, ezúttal a különböző kenőanyagok és folyadékok motorba való juttatását szabályozták. A Scuderia pénteken visszatért, amire Marko azonnal felhívta figyelmet. Az osztrák elmondta, riválisuk direkt tekerte fel a motorjait már a szabadedzéseken, ugyanis nem akarták, hogy feltűnő legyen a visszaesésük. A futamon az olaszok nem tudtak maradandót alkotni, az FIA végül úgy döntött véget vet a vádaskodásoknak, ezért Interlagosból elvitte a vörösök, a Haas és a Red Bull üzemanyagrendszerét, hogy megvizsgálja miben különböznek. A Szövetség nem jelentett semmilyen szabálytalanságot az ellenőrzés kapcsán.
Abu Dhabiban, a futam előtt az FIA észrevette, hogy a Scuderia által leadott mennyiség, és az autóban ténylegesen tárolt üzemanyag között különbség van. Akkor nem volt idejük megvizsgálni az esetet, ugyanis a rajt időpontja vészesen közeledett, ezért úgy döntöttek a verseny után foglalkoznak a vétkesekkel. A Bikák eközben dörzsölték a tenyerüket és arról beszéltek, hogy ellenfelük csúnyán megütheti a bokáját. A Red Bull-Honda később hivatalosan is elismerte ők felelnek azért, hogy kiderült a sajtó számára az ügy, ugyanis szerintük „vannak olyan dolgok, amiket nem lehet csak úgy a szőnyeg alá seperni”.
Az osztrákok arra számítottak, Charles Leclerc-t kizárják a vétség miatt, ám a vörösök csak egy 50.000 eurós csekket kaptak. Jos Verstappen sejtelmesen csalással vádolta a Ferrarit, míg Marko egyenesen tajtékozott, ugyanis szerinte egyértelmű szabályszegés történt, amit nem szankcionáltak megfelelően.
,,A szabályok elég világosak. Ezért a szabálysértésért ilyen büntetést adni? Ez nevetséges!”
Az osztrák tanácsadó azonban bizakodó, ugyanis azt reméli elég nagy vihart kavartak a médiában ahhoz, hogy oda figyeljenek a Ferrarira és a trükkös hajtásláncára.
,,Ez az igazságosságról szól, arról, hogy betartsuk a szabályokat és mindenki egyenlő bánásmódban részesüljön. A Ferrari erőforrását több ponton is megkérdőjeleztük, ami valószínűleg túl mutat a szürke területen, de nem történt semmi, senki sem tisztázta ezeket.”
Marko azonban elárulta, ha jövőre is azt sejtik, hogy a Ferrari valami rosszban sántikál, akkor ismét megindítják az offenzívákat a vörösök ellen.
,,Ha ismét felmerül a gyanú és azt feltételezzük, hogy szabálytalanságot követnek el, akkor fellépünk ellenük és határozottan tiltakozni fogunk. A Ferrarinak akkor majd mindent közzé kell tennie és az FIA-nak ezt a helyzetnek megfelelően kell majd kezelnie.”