A Mercedes motorrészlegének vezetője, Andy Cowell elmondta, a korábbi erőforrások miatt többen halláskárosodást szenvedtek.
2014-ben új korszak indult a Forma-1-ben, ugyanis a jól megszokott V8-as erőforrásokat, a V6-os turbó hajtásláncok váltották. A szurkolók elégedetlenkedtek az elején, mert az ‘új motorok’ nem hangosak és nem tudják átadni úgy az élményt, mint elődeik. Ugyanakkor a halkabb erőforrásoknak előnyei is vannak, a mérnökök és a szerelők kevésbé szenvednek halláskárosodást tőlük.
,,Úgy vélem 2014-ben egyikünk hajtáslánca sem volt tökéletes, azonban mára-már mindenkinek sikerült jól beállítani őket. Azt hiszem ez tette a hanghatást is kellemesebbé. A motorok hangereje ugyan nem annyira hangos, azonban mégis elengedő zajt csapnak.” -nyilatkozta Cowell a Motor Sport Magazine-nak.
A különbség a hanghatások között akkor volt igazán érzékelhető, mikor még, az F2-es mezőny a V8-as erőforrásokkal versenyzett. A hangos hajtásláncok miatt az F1-es motorok még halkabbnak tűntek, és a nézők emiatt még jobban elégedetlenkedtek. Mára már az alsó kategóriában is a turbófeltöltős erőforrás muzsikál, így a konstrukciók hangzása közel hasonlóvá vált.
,,Most már az alsóbb kategóriában (F2) is a turbó motorokat használják, így a motorok közel ugyanolyan hangosak. Emiatt egyre több család látogathat ki a versenyekre. Azok miatt a hangos V8-as és V10-es motorok miatt a gyerekeket nem szabadott a pálya közelébe vinni. Nem akarhattad ezt tenni a gyerekeddel. Sokan a gyárban halláskárosodást szenvedtek, ezért úgy vélem, hogy a V6-os motorok előre lépést jelentenek.” -árulta el Cowell.