A Forma 1-et mindig olyan sportágnak könyvelték el, amely bonyolult: Romain Grosjean sokakkal ellentétben annak örülne, ha ez ilyen maradna.
2019-ben a Haas a 9. helyen ragadt a konstruktőri állásban, mivel elmondásuk szerint szenvedtek a bosszantó VF-19-es megoldásával, továbbá Grosjean mindössze 8 pontot szerzett a Haas összes megszerzett pontjából. A motorkérdés visszatérő téma a mezőnyben is, hiszen az összetett erőmű sok gondot okozott a pilótáknak – például Sebastian Vettel az Orosz Nagydíj után csak azt kérte, hogy térjenek vissza a V12-esek – , viszont Grosjean úgy gondolja, ez a motor adja a szépségét a sportágnak.
„Ez a motorsport csúcsa. Ha olyanban akarsz sokat elérni, amit szeretsz, az mindig komplikálttá válik. Vegyük csak a teniszt vagy bármely sportot, vagy éppen az üzletet: a csúcson már nehéz. Szerintem azért csináljuk, mert szeretjük és az emberek mögöttünk akarnak állni. Muszáj bonyolultnak maradni így, ahogy van. Nekünk van a legösszetettebb és leggyorsabb autónk a világon. Persze, néha túl messzire megy, de ez a szépsége is egyben.” – nyilatkozta a francia pilóta.
A mezőnyben nagy eltérések van a középmezőny és a top három csapat között, ezért is hoznak olyan változásokat 2021-ben, amelyek érintik a pénzügyeket is. Grosjean szerint nem tökéletes a sportág, de a középmezőny jó és tanulhatnak belőle.
„Hogy elég lesz a 2021-es változások? A középmezőny szerint nem, a topcsapatok szerint pedig igen. Mindig is harc lesz a kicsik és a nagyok között, de úgy gondolom, a Liberty próbálkozik és reménykedek, hogy a jövőben lesznek jó pillanatok” – tette hozzá.