back to top
KezdőlapAutomobilAz olajvállalatok szerepe a jövőben is jelentős lesz

Az olajvállalatok szerepe a jövőben is jelentős lesz

-

Miközben a világ jelenleg az elektromos motorokat, így a Formula E-t támogatják egyre inkább, a Forma-1 a szintetikus üzemanyagok irányába tervez elmozdulni. Azonban mindkét kategóriában jelentős maradhat az óriás olajvállalatok szerepe.

A Shell például évtizedek óta szponzorálja a Ferrarit a Forma-1-ben, de jelen vannak a Formula E-ben is a Nissannál és a Mahindránál. Ahogy a Total is ott van az elektromos bajnokságban a DS Techeetah csapatnál.

„A legtöbben úgy tekintenek a Formula E autókra, vagy az elektromos utcai autókra, hogy nincs kapcsoltuk az olyan vállalatokhoz, mint a miénk.” – idézte Richard Tuckert, a Shell Lubricants Technology ügyvezető igazgatóját a Reuters újságírója, Alan Baldwin. „De a kenőanyagok és hűtőfolyadékok továbbra is részét képezik ennek a technológiának és mi úttörők szeretnénk lenni ezen a területen.”

„A villamosítás komoly téma az egész autóiparban, szóval több különböző tekintetben is hiteles része akarunk maradni ennek az utazásnak.” – mondta Tucker.

Az ilyen vállalatok persze más irányokba is nyitnak, így a Shell például egyre többet fektet a szélenergiába, a Total pedig a napenergiába való befektetéseit hangsúlyozza a Techeetah weboldalán.

Tucker azt is hangsúlyozta, hogy a Shellt érdekli az úgynevezett „E fluids”, vagyis „E folyadékok” kifejlesztése az által, hogy természetes gázokat alakítanának át folyadékká, katari üzemükben.

„Ha töltöd a telefonod, tudod, hogy egy kicsit felmelegszik. Ha ezt nagyobb léptékben csinálod, főleg ha gyorsan akarod az autódat tölteni…, akkor ezt a hőt el kell vonni az akkumulátorokból.” – mondta. „Sok változata van ennek a témának, de mi azt gondoljuk, hogy a győztes (technológia) a jövőben az úgynevezett merítéses hűtés lesz, mivel az akkumulátorok közvetlen kapcsolatban vannak a folyadékkal, mely számodra egy hőátadó közeg.”

„Tehát többféle folyadékot fejlesztünk merítéses és közvetlen hűtéshez.”

Az elektromotorok zsírzást igényelnek, míg a kenőanyagoknak komoly habzásgátló tulajdonsággal kell rendelkezniük, mivel a sebességváltó gyorsan forog.

A Formula E és a hamarosan debütáló Extreme E alapítója Alejandro Agag üdvözli az olajvállalatokat.

„Ez nagy változás. Ezeknél a vállalatoknál vana kulcs a nagy változáshoz, mivel nem azok fognak változást elérni, akik otthon nézik a tévét.” – mondta Agag a Reutersnek.