Pat Symonds, az F1 technikai tanácsadója elmondta, hogy a 2021-es szabályok kapcsán szeretnék elkerülni azokat a hibákat, melyeket 2009-ben elkövettek.
Csak úgy, mint 11 éve, a jövő évi autók kialakításának is az lesz a célja, hogy könnyebb legyen kezelni az autók mögött keletkező turbulens levegőt, sokkal egyszerűbb legyen a dizájn.
Most azonban jelentős különség lesz az, hogy a 2021-es szabályok komolyabb korlátokat szab majd a fejlesztéseknek.
„Jómagam, Rory Byrne, Paddy Lowe és a néhai Charlie Whiting megalkottuk az Overtaking Working Group (Előzés munkacsoport), melyben vizsgáltuk a 2009-es szabályokat.” – mondta Symonds az Autosport Internationalen. „Az erre irányuló erőfeszítéseink csak töredéke volt mindannak, amit 2021-re alkottunk, mivel ugyanebben az időszakban (2007-2008-ban), emellett próbáltam futamokat és bajnokságot nyerni.”
„Nagyon érdekes, hogy szerintem hagytunk akkor (2009-ben) kiskapukat. Amiről nyilvánvalóan sokan tudnak, az a dupla diffúzor, de sokkal több apróság volt, amikről most beszélünk és megpróbáljuk tisztázni ezeket a dolgokat, amik akkor nem voltak a radarunkon.”
„Ami nagyszerű dolog most, és sokat tanultam erről abban az időben, az ember tanul a hibáiból.” – mondta Symonds.
„A szabályokat tavaly október 31-én tettük közzé és most, bár még mindig dolgozunk néhány apróságon az előírt elemek kapcsán, a terveket befejeztük, ezeket január 31-ig kell közzétennünk.”
„A hátralévő időben az egész aero csoport a kiskapukat keresi. Van egy a szabályoknak megfelelő autónk és most próbálunk extra teljesítményt nyerni, épp úgy, mintha versenycsapat lennénk.”
„Közben megtudjuk, hogy mi jó és mi rossz az autó kapcsán, ez is a legfontosabb célunk. 2009 jó tapasztalat volt számunkra.”
Az F1 vezetői elismerik, hogy a csapatok bizonyosan a kiskapuk megtalálására hajtanak majd, de Symonds szerint valószínűtlen, hogy találjanak ilyet.
„Új precedenst állítottunk, még soha nem volt ilyen korábban.” – mondta. „Ugyanakkor felvettük a kapcsolatot a csapatokkal.”
„Szóval folyamatosan informáltuk a fejleményekről a csapatokat az aero munkacsoport által és ami még fontosabb, hogy bizonyos időközönként közzétettük a CAD modelleket a 2021-es autónkról.
„Arra kértük a csapatokat, hogy vizsgálják meg ezeket, hogy nézzék át a specifikus dolgokat. Mind a 10 csapat rendkívül sokat dolgozott rajta. Folyamatosan kapcsolatban voltunk velük.”
Mindemellett Symonds azt is hangsúlyozza, hogy az F1 technikai részlege mindenféle kooperációtól mentes és kritikus.
„Úgy gondolom, hogy kulcsfontosságú, hogy független csoport legyünk, mivel ha valaki egy csapatban dolgozik, a győzelmekért fizetik, a teljesítményért fizetik, azért fizetik, hogy kiskapukat találjon a szabályokban és minden ilyesmi.”
„Tehát tisztességtelen elvárás lenne a csapatoktól, hogy nézzenek át ezen és csak azt nézzék, hogy mi jó a sportnak. Mivel min mind a kereskedelmi jogok tulajdonosának dolgunk, mi viszont abszolút arra koncentrálunk, hogy mi jó a sportnak.”