Mattia Binotto szerint tavaly a Ferrari túl gyenge szereplőnek bizonyult a politikai ‘csatatéren’, ezért fejlődést akar elérni idén ezen a területen is.
Tavaly a Scuderia a nyári szünet után megtáltosodott, sorra nyerték az időmérőket, sőt még a versenyek többségén is jól szerepeltek. A motorerő tekintetében átugrották a Mercedest, és az egyenesekben szinte verhetetlennek bizonyultak. Az Ezüst Nyilak valamint a Red Bull nem nézte ezt jó szemmel, ezért próbáltak fogást találni a vörösökön. A csillagosok kezdték el a kutakodást, majd arra jutottak, hogy riválisuk az üzemanyag-átfolyás mérésével trükközik. Bizonyos megoldásokat vázoltak fel, ám ezt az FIA-val nem közölték. Itt jött a képbe a Red Bull, aki hivatalos levelet írt a Szövetségnek, rákérdezve arra, mennyire lenne szabályos, ha használnák a felvázolt módszereket. Válaszul egy technikai direktívát kaptak, ami kimondta: ötleteik nem legálisak. A Bikák dörzsölték a tenyerüket, a Ferrari hirtelen visszaesett, bár állításuk szerint annak semmi köze nem volt az útmutatásokhoz. Az osztrák csapat azonban nem adta fel és addig ütötte a vasat amíg forró volt. A médiát felhasználva vádaskodtak, ezzel egyetemben a technikai direktívák száma egyre csak nőtt, míg az FIA megelégelte a „cirkuszt” és vizsgálat céljából lefoglalta a Brazil Nagydíj után a Red Bull, a Ferrari és a Haas üzemanyagrendszerét. Ám szabálytalanságot nem találtak.
A Red Bull és a Mercedes taktikája viszont bevált, a vörösök az év utolsó harmadában ismét visszaestek. A Ferrari alul maradt a politikai csatatéren, ám idén szeretnék felvenni a kesztyűt ezen a területen is. Binotto a Motorsport-Total.com-nak mesélt arról, milyen volt átélni tavaly ezt a helyzetet:
,,A Forma-1 nemcsak technikai és sportszakmai kihívásokat tartogat, hanem politikait is. A tavalyi eset megmutatta az egyik legnagyobb gyengeségünket. Nem vagyunk elég jók a politikai játszmákban, vannak olyanok akik ezt nálunk sokkal ügyesebben művelik. A médiát használták fel arra, hogy feszültséget keltsenek a köreinkben. Meg kell értenünk azt, hogyan tudnánk ezt jobban csinálni és hogyan tudnánk jobban reagálni erre a jövőben, ugyanis ez is része az erőviszony változásainak.”
A patinás istálló erőforrása sokat fejlődött az évek során, és mára-már az egyik legjobbá vált, így érhető az, hogy ellenfeleik a titkaikat akarták kiszimatolni. Ám a svájci-olasz szakember ezt a nagyfokú érdeklődést nem elismerésnek tulajdonította be.
,,Szerintem ez mind a politikai vitáról szólt, ujjal mutogattak ránk és mindeközben megpróbálták feszültséget kelteni körülöttünk.” -utalt Binotto elsősorban Max Verstappenre és Helmut Markora, akik kendőzetlenül vádolták a vörösöket.
A Ferrari csapatfőnöke egy új szituációban találta magát, ugyanis a versenyhétvégéken a kérdések az üggyel kapcsolatban tüzes nyilakként záporoztak felé, és neki mindegyikre válaszolnia kellett.
,,Minden kérdésre válaszolnod kell az interjúk során. Volt ennek egy bizonyos tendenciája, amivel együtt kellett élnünk. Fiatal összetételű csapat vagyunk, ezért sűrűn találjuk szembe magunkat új kihívásokkal.” -tette hozzá.
Ugyanakkor Binotto büszke a gyárban dolgozókra és arra, hogy ekkora fejlődést sikerült elérniük:
,,2014-ben, amikor bevezetésre került az új motorformula, mérföldekkel a riválisaink mögött voltunk. Egy hosszú fejlesztési folyamat eredményezte azt, hogy végre felvehetjük velük a versenyt.”