Hiába a kiábrándító tavalyi szezon, a Williams mégsem változtatott az alapvető tervezési koncepcióján a 2020-as versenygép megalkotásakor.
Bemutatkozott a grove-i istálló idei autója, amitől azt remélik, hogy legalább a középmezőnyt eltudják majd csípni. A tavalyi modell, az FW42 nagyon gyengére sikeredett és csupán egy pontra volt jó az egész idény során.
E baklövés ellenére is úgy döntöttek a csapatnál, hogy nem fognak 2020-ra egy merőben eltérő autót építeni, és inkább azokba a területekbe öltek bele több erőforrást, ami jelentős ugrást eredményezhet.
„Komoly figyelmet szenteltünk annak, hogy megértsük az FW42 problémás területeit, és gondosan kiválasztottuk az autó azon részeit, amelyeket fejleszteni szeretnénk: azokat, amelyek a legnagyobb pluszt teljesítményt adják a rendelkezésre álló erőforrásaink mellett.” – kezdte a Williams tervezéséért felelős igazgatója Doug Mckiernan.
„A fő koncepciónk az FW43 kapcsán az FW42 folyamatos továbbfejlesztése volt, nem változtatottunk a filozófiánkon az autó felépítése kapcsán. Szép kis fejlődést értünk el a szélcsatornában, illetve a hűtési hatékonyságban is érzékelhető javulást tapasztaltunk.” – folytatta.
„A csapat foglalkozott a tavalyi évre jellemző mechanikai gondokkal, mint például a fékek vagy az autó tömege. Ezeken a területeken is sikerült előre lépnünk és a szezon során is ezekre fogunk majd összpontosítani.” – zárta.