Komoly csapás érte a hosszútávú világbajnokságot (WEC), miután az Aston Martin úgy döntött, hogy mégsem fog részt venni a hiperautós korszakban, ahol eredetileg egy Valkyrie-t használtak volna.
Erről elsőként a RACER számolt be, akikhez egy belsős juttatta el az információt.
A WEC új hiperautós korszaka idén szeptemberben veszi kezdetét. A brit márka eredetileg négy Valkyrie-t indított volna az új érában, amit a Multimatic épített volna. Ez a cég építi a DTM-es és GT3-as Astonokat is.
Az Aston Martin kiszállása azt is jelenti az ACO és az FIA számára, hogy továbbra is a Toyota marad az egyetlen komoly gyári hátterű istálló a sorozatban. Az amerikai Glickenhaus már megerősítette, hogy ők 2021-es építenek majd hiperautót, míg a ByKolles is utalt rá, ám az ő pontos tervük nem ismert.
Nemrégiben pedig a Peugeot erősítette meg, hogy 2022-re szeretnének visszatérni a hosszútávú versenyzés elitjébe, miután a partnerük a Rebellion Racing az idei Le Mans-i 24 órás verseny után kiszáll a bajnokságból. A franciák bejelentése azonban nem tér ki konkrétan arra, hogy hiperautót építenek-e vagy inkább a közös IMSA-WEC felé hajlanának.
A kilépés oka nem ismert, ám feltehetően pénzügyi vonatkozása lehet a dolognak, ami sok kérdést vethet fel az új szabályrendszer életképessége terén. Ám az sem elképzelhető, hogy a vállalat inkább gőzerővel a jövő érkező, papíron gyári F1-es csapatára akar koncentrálni.
Nem ez az első ilyen jellegű döntés idén a britektől, ugyanis egy év után a DTM-nek is hátat fordítottak.