A Pirelli megkérte a Forma-1 csapatait, hogy a második barcelonai teszthét során próbálják majd ki az általuk készített speciális gumikat, amiket első sorban a Holland Nagydíj és az ott megtalálható döntött kanyar miatt fejlesztettek ki.
Az olasz gumigyártó állításai szerint még mindig adatot gyűjtenek a következő szezonban visszatérő helyszínen, ahol többek között a döntött kanyart teljes mértékben újraaszfaltozták. A Pirelli egy új abroncsot készített erre az alkalomra, ugyanis lehetséges, hogy az idei gumik nem fogják bírni a terhelést Zandvoortban és majd be kell vetni őket. Az új fejlesztésű gumik közül csak az első kerekek térnek el az eredetiektől.
Az összes csapat ki fogja próbálni a C2-es gumikat a következő heti teszten Barcelonában, és ha jónak találják őket, akkor az újonnan kifejlesztett abroncsokat fogják majd használni az összes létező abroncson. A csapatoknak legkésőbb az utolsó tesztnap végéig, péntekig lesz idejük visszajelzést adniuk a Pirellinek.
„Tájékoztatni fogom a csapatokat arról, hogy egy új fejlesztésű gumikat fogunk kipróbálni a következő héten,” – mondta Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola. „Ennek a prototípusnak valamivel más lesz a terhelhetősége, mint az eredetieknek, ugyanis még mindig folyik az adatgyűjtés a zandvoorti versenypályán. A döntött kanyart is elemeztük, és az a tervünk, hogy ezeket a gumikat magasabb nyomással fogjuk használni.
„Ennek előkészítésére, ugyanis még nem vagyunk tisztában mindennel, mivel még nincsenek meg a végleges adataink többek között az aszfalt keménységéről és így tovább. Többek között ezért is jött az ötlet, miszerint egy strapabíróbb gumikat viszünk erre a helyszínre, ugyanis azok ellenállóbbak a lágyabb keverékeknél.”
Isola hangsúlyozta, hogy az új keverék kifejlesztése nem egy pánik szerű reakció volt a részükről. „Az egészet egyeztettünk az FIA-val, akik jóvá is hagyták a kérésünket. Szóval egyáltalán nem akarok olyan kommenteket, hogy csak pánikból változtattunk az abroncsok szerkezetén. Ez egy komoly folyamat része, amit azért teszünk, hogy minden lehetséges esetre felkészüljünk.
„A végén lehet, hogy a normális gumikat fogjuk használni, azonban szeretnénk kipróbálni az autók vezethetőségét egy másik fajta szerkezetű abroncs segítségével. Erre tökéletesebb lehetőségünk nem is lehetne, mint a második barcelonai teszthét.
„A szabályok kimondják, hogy még a versenyhétvégéken is kísérletezhetünk prototípusokkal, autónként két szettel. A teszteken is biztosítani fogjuk ezt a csapatok számára, azonban mint elmondtam, csak az első gumik szerkezete lesz más.”
Ha ki akarjuk deríteni a döntött kanyar miatti aggodalom okait, akkor egészen a 2005-ös szezonig kell visszalapoznunk a Forma-1 történelemkönyvében, ugyanis az ez évi Amerikai Nagydíjon az összes csapat visszalépett a versenytől, akik a Michelin abroncsait használták. A francia gumigyártónak váratlan problémákkal kellett szembenéznie Indianapolisban, ugyanis a gumijai nem bírták a döntött kanyar okozta terhelést, ami miatt Ralf Schumacher nagyon csúnyán összetörte a Toyotáját a pálya azon szakaszán.