Az olasz média szerint a Mercedes és a nem Ferrari motort használó csapatok háborút hirdettek a Scuderia és a FIA elnöke, Jean Todt ellen.
Tegnap előtt hét csapat egy közös közleményt adott ki, melyben a Szövetséget arra kérik, hogy hozzák nyilvánosságra a nemrég lezárt ügyet a vörösök 2019-es motorjaival kapcsolatban. Korábban az FIA hivatalos iratában leírta, hogy a felek között maradnak a megállapodás részletei, ám a csapatok dühbe gurultak és igazságot követelnek.
Az olasz média sem hagyta szó nélkül a „dühös hetes” fellépését, és egyenesen háborúnak nevezték a felek közötti nézeteltérést.
Daniele Sparisici a Corriere della Sera munkatársa a következőket írta:
,,A Ferrari és az FIA támadás alatt áll. Tegnap 11 órakor háborút hirdettek, 9 nappal az Ausztrál Nagydíj előtt. Toto Wolff kampányát 100%-ban jóváhagyták, ami a Szövetség és a Ferrari megállapodásának lezárása ellen irányult. Az ellenfelek azt gyanították, hogy a szabályokat kijátszották. Ebben a homályosan fogalmazó dokumentumban az FIA kijelentette, hogy a részletek a felek között maradnak, hozzátéve, hogy a Scuderia Ferrainak segítséget kell nyújtania a jövőbeni erőforrások vizsgálatában, valamint az alternatív üzemanyagok kutatásában. Ezt legtöbben úgy értelmezték hogy a Szövetség kompromisszumot kötött azért, hogy kilépjen egy kínos helyzetből. A Mercedes egy szokatlan és nyílt támadást hangolt össze, melyben az ügyfélcsapatain kívül (Racing Point, Williams) a Red Bull, az AlphaTauri, a McLaren és a Renault is részt vett. A 10 istállóból csak az Alfa Romeo és a Haas maradt ki. Ők heten most perrel fenyegetőznek, ugyanis a hatalom és a pénzdíjak összegei forognak kockán. Az ostrom tehát elkezdődött, és nemcsak Maranello áll támadás alatt, hanem az FIA elnöke Jean Todt is, akit azzal vádolnak, hogy túl lágyszívű volt korábbi csapatával.”
A La Gazzetta dello Sport újságírója, Luigi Perna egyetért kollégájával:
,,Ez most már háború! Ez egy olyan ütközet, ahol a politika, az erő és a pénz a tét. Ha a Ferrarit bűnösnek találják bármilyen aspektusban, akkor a második hely és a hozzátartózó pénzdíj lesz a kérdés tárgya. Van még más is? Elképzelhető az, hogy a maranellóiak motorja a szabályoknak még megfelelően, a szürkezónán belül operált? Mattia Binotto csapatfőnök elismerte, hogy sok vizsgálat alá vetették őket és ők nem akadályozták a Szövetség munkáját, hanem együtt működtek velük, ugyanakkor büszkén állította, hogy a Ferrarit folyton ellenőrzik. Miért van annyi titkuk az FIA-val? Talán azért, mert kiderülne, hogy egy olyan vékony mezsgyén mozgott a csapat, ami még épp nem szabálytalan?”
Aessandra Rentico, a La Repubblica munkatársa úgy véli, az FIA saját hiányosságait akarja elfedni:
,,Ez az ügy megmutatta milyen törékeny az FIA: az F1 szabályozóinak nincs meg az eszköze arra, hogy azokat a legkifinomultabb trükközéseket felfedje, amelyeket a csapatok mérnökei tanulmányoznak és amikkel kísérleteznek. Ez a verseny egyenlőtlen, a fejlődés más sportágak bíróinak a segítségére van, ellentétben a Forma-1-el, ahol a távolság csak nő az irányítók és a résztvevők között, természetesen az utóbbiak javára.”
Leo Turrini kémkedést emleget, és biztos információkra hivatkozik, bár neveket nem akar mondani:
,,Megérkezett a kém, aki túl jól ismeri a maranellóiak titkait, és elmagyarázta a versenytársaknak azt, hogy hol is van a trükk – üzemanyag-átfolyás. Az FIA nem tudta megcsípni a Ferrari rosszakaróját, így a félreértések elkerülése végett módosították az üzemanyag-átfolyással kapcsolatos szabályokat. Ez megmagyarázza az ügy különös lezárását is.”