A Red Bull levélben kérdezte meg az FIA-t a Mercedes és még néhány csapat fékhűtésének szabályosságáról. A Szövetség technikai direktívát bocsátott ki, ezért Melbourne-ben az érintett csapatoknak módosítaniuk kell a kérdéses elemet.
Még el sem kezdődött a szezon, de már eldördültek az első lövések a hadszíntéren. A Ferrari-FIA ügy már egy ideje borzolja a kedélyeket, ám a Red Bull egy újabb változót dobott bele a kalapba. A Bikákat már a csillagosok DAS-rendszere sem hagyta nyugodni, Helmut Marko korábban elmondta, még mindig az innováció legalitásáról diskurálnak, de az osztrák csapat úgy tűnik fogást talált riválisán.
A Red Bull ismét kérdésekkel fordult az FIA-hoz, ugyanis a istálló mérnökei szerint a csillagosok hátsó fékhűtésének megoldása nem felel meg a szabályoknak. Azonban nem csak az Ezüst Nyilakat érinti a dolog, a Racing Pont is hasonló cipőben jár.
A Mercedes a megengedett zóna fölött egy további légcsatornát helyezett el,ami az abroncsok és felnik felé irányítja levegőt, és ezzel hűti az elemeket. Így a gumikezelés is könnyebbé válik a csapatnak. Ám ennek a megoldásnak nemcsak támogató szerepe van, aerodinamikai előnyt is hozhat.
Az FIA a Red Bull kérdései miatt pontosított szabályokon egy technikai direktíva formájában. A TD 014/20-as rendelkezés mostantól tiltja az efféle légcsatornák használatát. Az érintett csapatoknak ezért módosítaniuk kell a konstrukciójukon. A Szövetség technikai részlegének vezetője, Nikolas Tombazis, beismerte, a szabály amit az említett csapatok kihasználtak nem tökéletes, ezért pontosították egy direktívával.
Az FIA a módosításra két lehetőséget is biztosít az érintett istállóknak: a légcsatornát megnyitják hátul és így irányítják ki a levegőt, vagy teljesen bezárják azt.