A Netflixen futó Drive to Survive bizonyítja, hogy a Forma-1-nek nem mindig csak a haszonszerzésre kellene koncentrálnia, véli Ross Brawn.
Idén a második évad megy, a 2019-es szezonról. A 10 részes sorozat mélyebb betekintést enged a sportba (beszámolónkért klikkelj ide), és a közönség nagyon szereti. Célja az is, hogy új nézőket is megnyerjen magának a sport.
A Netflix a forgatásért csak a töredékét fizette ki annak az összegnek, amit a fizetős televízió csatornák fizetnek az élő közvetítésért. Az F1 motorsport igazgatója, Ross Brawn szerint ugyanis ez a műfaj teljesen másféle értéket képvisel.
„Szerintem igazán nagyszerű dolog megmutatni az F1 másik oldalát a rajongóknak, mivel a legtöbben csak azt látják, ami a pályán, vagy az interjúk során történik a pályán.” – mondta Brawn az F1 új partnere, a 188Bet eseményén. „Hirtelen a színfalak mögé látsz, a pályán is és a gyárakban is, és a központokban, ahonnan a csapatok működnek. Szerintem ez izgalmas betekintést nyújt az emberek számára.”
„Azt vettük észre, hogy ez igazán vonzó a nem autóverseny rajongók számára is. Valójában autósport rajongókká tette őket. Az elmúlt szezon során több promóter is mondta, hogy határozottan mérhető az érdeklődés növekedése a Netflix sorozat miatt.”
„És bár maga a Netflix önmagában nem volt túl jövedelmező, nagyobb lefedettséget biztosít az F1 számára és ez fantasztikus. Az ez az fajta kezdeményezés, amit csinálunk, és átfogó képet akarunk látni arról, hogy miként emelhetjük fel az F1-et.”
Brawn szerint hasonló terep az F1 számára az Esports is, mely a nagy bevételek helyett azt a célt szolgálja, hogy a fiatalokkal megszerettesse az F1-et.