Helmut Marko szerint nem szabályos a Mercedes DAS-rendszere, ezért ha használni fogják, akkor óvást indítanak ellenük.
A Ferrari-gate csak a jéghegy csúcsa volt, ugyanis a csapatok folyamatosan mártják be egymást a Szövetség előtt. A Red Bull már közbelépett és a Mercedes hátsó fékek hűtésére szolgáló megoldásáról kérdezősködött. Az FIA egy technikai direktívával válaszolt, és módosításra kérte fel a érintett csapatok, azonban a Bikák tartogatnak még meglepetéseket a tarsolyukban.
Ugyan a DAS-rendszert szabályosnak minősítette az FIA erre az évre, ám a parc fermé-ben használatos regulák miatt még problémás lehet az innováció. Marko elmondta, hogy az ügyvédeik már dolgoznak az ügyön.
,,A rendszer a mi véleményünk szerint nem felel meg a szabályoknak. Ha a Mercedes használni fogja a DAS-t Melbourne-ben, akkor óvást indítunk.”
Ugyanakkor a Renault is csatába indulhat a Racing Point ellen. A kanadai-brit csapat idén kísértetiesen hasonló autóval állt elő, mint tavaly a Mercedes, és ez a középmezőnybeli alakulatokat aggódással tölti el. Bizonyos alkatrészeket vásárolhatnak az istálló egymástól, ám az aerodinamikai elemek a tiltó listán szerepelnek. A franciák úgy vélik, hogy ezt a szabályt megszegte Lawrence Stroll csapata, ezért óvást akarnak indítani ellenük.