A Forma-1 bejelentette, hogy többéves partneri megállapodást kötött Szaúd-Arábia állami energia- és vegyipari óriásával, az Aramcoval. Ez pedig mintegy előszele egy jövőbeli, potenciális Szaúdi Nagydíjnak.
Az Aramco az első vállalat, mely a Liberty Media tulajdonlása alatt lett az F1 globális partnere.
A megállapodás keretében a versenyek névadó szponzora lesz a vállalat Spanyolországban, Magyarországon és az Egyesült Államokban is.
Szaúd-Arábia korábban már jelezte versenyrendezési szándékát, Qiddiyaban, ahol az ex-versenyző, Alex Wurz tervez pályát.
Az új szponzoráció tekintetében érdekes megemlíteni, hogy miközben a Forma-1 is hangsúlyozza a fenntarthatóság fontosságát, és azt, hogy 2030-ra karbonsemlegessé tennék a sportot, addig az Aramco a világ legkörnyezetszennyezőbb vállalatainak listáján az első helyen szerepel.
Az F1 azonban hangsúlyozza, hogy megállapodásuk illeszkedik a fenntarthatósági törekvéseikhez.
„Örömmel üdvözöljük az Aramcot a Forma-1 családban, a 2020-as szezon kezdetével, mint hosszútávú, globális partner.” – mondta az F1 vezérigazgatója, Chase Carey. „Várjuk már, hogy megoszthassuk szakértelmünket az Aramcoval a technológiai innovációk tekintetében és nagy előnyt jelent majd az üzemanyag- és energiaágazatban szerzett képességük és szakértelmük.”
„Mint a világ legnagyobb energiaszolgáltatója és innovációs vezetője, törekvésünk, hogy mindent megváltoztató megoldást találjunk a jobban teljesítő és tisztább energia kérdésére.” – mondta Amin H Nasser, az Aramco elnök-vezérigazgatója. „Az ilyesfajta partnerségek fontosak az ambícióink megvalósításában.”
Az F1 már korábban jelezte, hogy nem az elektromos autókban látják a jövőt, sokkal inkább egy alternatív üzemanyag megalkotásában. Ebben lehet majd segítségükre az Aramco.