A Forma-1 sportszakmai vezetője Ross Brawn úgy érzi, hogy a vezetőség remek munkát végzett az Ausztráliában kialakult helyzet során. Noha a futamtörlésének végső eldöntése az utolsó percekre maradt, miközben sok rajongó és csapat már az első szabadedzésre készült.
Brawn az események után adott interjút amiben elmondta, hogy volt egy tervük erre az eshetőségre és azt szerinte tökéletesen elvégezték.
„Kidolgoztunk egy forgatókönyvet a helyi egészségügyi hatóságokkal arra az eshetőségre, hogy mi történne, ha egy, öt vagy tíz fertőzött lenne a paddockban. De természetesen ezeknél az eseteknél sosem lehet tudni, hogy milyen kapcsolatban voltak a környező emberekkel.” – kezdet Brawn.
„Egy pozitív eset és tizennégy karanténba került ember gyakorlatilag működésképtelenné tett egy egész istállót. Ebben az esetben olyan valaki volt a fertőzött, akinek túl sok felelőssége a csapaton belül, de sosem tudhatod pontosan ki lehet a következő. De a procedúrák, amiket bizonyos esetekre fektettünk le, jól működtek. Hálával tartozunk a hatóságoknak, akik megfelelően jártak el ez ügyben, és kimutatták a fertőzést.” – folytatta.
„Nekünk pedig döntenünk kellett. Még ha volt erre tervünk is, a 12 óra, ami az FIA, a Forma-1 és a szervezők részről a hivatalos bejelentésig eltelt az elfogadhatatlan.” – ismerte el.
A brit szakember szerint minden felkészültség ellenére váratlanul és gyorsan történtek az események.
„Leültünk konzultálni a csapatokkal, FIA-al, a hatóságokkal, és a promóterekkel is. Egész éjjel ébren voltam, csak egy órát aludtam talán. Éppen étteremben voltam, amikor hívtak, hogy pozitív lett az egyik teszt eredménye, addigra túl voltunk hat vagy hét negatív eseten, aztán hirtelen jött a pozitív. Azonnal visszatértem a pályára és neki láttam a dolgoknak helyi idő szerint fél kilenc-kilenc tájékán.” – mesélte.
„Össze kellett hívnunk a csapatokat, egyeztetnünk kellett. Ez mind időbe telik. Rengeteg tenni való volt, egy magam nem hozatok döntést. Rengeteg tényezőt kellett figyelembe venni, de összességében szerintem jó munkát végeztünk a helyes következtetések levonásában. Sok érdekelt fél van ebben a történetben. Beszéltünk az FIA-val, akik Európában vannak, Chase Carey éppen a levegőben volt Vietnam és Ausztrália között. Szóval elég stresszes időszak volt, figyelembe véve, hogy 12 óra alatt sikerült döntést hoznunk az jónak mondaható.” – zárta.