Christian Horner szerint a csapatok számításba vették azt a lehetőséget is, hogy az új szabályok bevezetését akár 2023-ra tolják át.
A Forma-1 már készen állt arra, hogy jövőre teljesen új időszámítás vegye kezdetét a sportágban, ám a koronavírus, ami világjárvánnyá nőtte ki magát, átírta a megtervezett forgatókönyveket.
8 versenyt fújtak le eddig ebben az évben, ami nem csak a szurkolóknak nagy érvágás, hanem a rendező országoknak és a sportágnak is. Az F1 bevételeit is befolyásolják az elhalasztott illetve törölt versenyek, így az év végi díjak is kevesebbek lehetnek, amit az istállók helyezésükhöz mérten kapnak meg. Ez a tény késztette arra a csapatokat, hogy egyhangúlag beleegyezzenek abba, hogy az új szabályokat, csak 2022-ben vezetik be, ugyanis szeretnék elkerülni a kiadások megnövekedését, sőt 2021-ben is a jelenlegi autókkal versenyzenének.
Az új autók fejlesztése tehát tiltólistára került az év hátralevő részében. Sőt, az új szabályozás még egy évet csúszhat, és akár 2023-ban kerülhet bevezetésre. A Red Bull csapatfőnöke elmondta, „ésszerű megállapodás” született a résztvevők között egy újabb halasztással kapcsolatban.
,,Beszéltünk arról, hogy még egy évvel elhalasztjuk az új szabályok bevezetését, ugyanis felelőtlenség lenne a nyakunkba venni az ezzel járó költségeket 2021-ben. Úgy tűnik, ez egy ésszerű megállapodás lenne, ám az FIA-nak jóvá kell hagynia azt, hogy ezek a költségek 2022-re háruljanak, és az új szabályok bevezetési dátuma 2023 legyen. Most leginkább a stabilitásra van szükségünk. Egy dologban vagyunk csak biztosak: a változások költségekkel járnak, ám most állandóságra van szükségünk, ezért be kell fagyasztani az autók fejlesztését annyira, amennyire csak tudjuk, hogy csökkentsük a felmerülő költségeket.” -nyilatkozta a BBC Sportsnak Horner.
A sportág készen áll arra, hogy jövőre bevezesse az új pénzügyi szabályokat, ami magában foglalja azt a 175 millió dolláros összeget, amivel a csapatok rendelkezhetnének, és ami kapcsán a teljesítménybeli különbségek csökkenését várják. A brit csapatfőnök szerint ebben a témakörben is „pozitív és egészséges” vita zajlott le a felek között. Azonban Horner úgy véli, mindez másodlagos, ugyanis a hangsúly a költségek csökkentésén van, mert a koronavírus gazdasági világválságot idézhet elő.
,,A költségvetési sapka csak hab a tortán. Szinte, már másodlagos, a versenyzés költségeinek csökkentése szerintem ennél most fontosabb. Tegyük fel, hogy a kasznik fejlesztését 60%-ban befagyasztjuk a következő 18 hónapra. Ez drámai hatással lehet egy csapat működésének költségeire, legyen szó a Red Bullról vagy akár a Willimasről.”