Jean Todt legutóbbi nyilatkozatával ismét beszédtémává vált a Ferrari-gate, így Marc Priestley a Sky Sport újságírója megpróbálta az új információkkal felvértezve körül járni az ügyet.
A vörösök hajtáslánca körüli vita még 2019-ben indult el, mikor is a Red Bull levelet írt az FIA-nak amiben különféle megoldások szabályosságáról érdeklődött. Akkor a Szövetség egy technikai direktívával pontosított a regulákon és a Bikák ötleteit szabálytalannak minősítette. Az osztrák csapat ezután az olaszokra kezdett mutogatni, akik a nyári szünet után eléggé megtáltosodtak, majd az Amerikai Nagydíjon a teljesítményük hirtelen visszaesett. További technikai direktívák jöttek és a Ferrari teljesítménye nem tért vissza, így a zúgolódás egyre hangosabb lett. A Brazil Nagydíj után ezért az FIA vizsgálat céljából elvitte a Scuderia üzemanyagtartályát. A 2020-ban a téli tesztidőszak utolsó napján a Szövetség egy közleményben tudatta a résztvevőkkel, hogy véget ért a vizsgálat a Ferrari erőforrásai kapcsán. A megállapodás részletei a felek között maradnak, míg a vörösöket „különböző” feladatokkal látták el. A Haas és az Alfa Romeo kivételével az összes alakulat felmordult, majd összefogtak és közösen egy nyílt levélben kérték meg az FIA-t arra, hogy tudassa velük a titkos egyességben szereplő elemeket.
Az FIA elnöke elismerte, hogy azért nem fedik fel a megállapodás részleteit, mert a Ferrari nem engedi azt, holott a Szövetség nagyon is szeretné tisztázni az ügyet. A francia szakember emellett hozzátette, szankció érte a Scuderiát, ám ennek a részleteibe sem mehetnek bele.
,,Todt közölte, hogy meg van kötve a keze ezért nem mondhat semmit. Szeretné feltárni, hogy mi történt és, hogy milyen büntetést osztottak ki, de közben arra hivatkozik, hogy nem teheti, mert a Ferrarinak ez nem tetszene. Viszont Jean és az FIA az oka annak, hogy a Ferrari megtiltotta, hogy bármit is mondjanak, ugyanis ők biztosították ezt azzal, hogy megkötötték azt a megállapodást.” -elmélkedett a Priestley aki korábban a McLarennél is dolgozott.
A koronavírus miatt háttérbe szorult ügynek, ugyanakkor még nincs vége, legalábbis a Red Bull váltig állítja, hogy ők tovább fognak küzdeni, ha lecseng a világjárvány. Az osztrák istálló már a kezdeteknél is morgott a vörösök erőforrása ellen, ezért sem akarják annyiban hagyni az ügyet. Melléjük az AlphaTauri, a Williams, a Renault, a McLaren és a Racing Point csatlakozhat, míg a Mercedes, aki eddig vezette az ügyet, kénytelen volt visszalépni a Daimler elnökének intelmei miatt.
De vajon, mire lesz képes a Red Bull a Mercedes nélkül ebben a harcban?
Priestley szerint ez az egyik fő kérdés, ezért érdemes figyelemmel kísérni azt, hogy merre megy tovább az ügy, ugyanis a jelenlegi politikai erőviszonyokról is képet kaphatunk.
,,Érdekes lesz azt látni, hogy mi sül ki majd ebből a történetből. A Red Bull állítja, hogy ők nem fognak meghátrálni és folytatni akarják az ügyet, ám sokkal erőtlenebbek így, hogy a Mercedes kihátrált a mögülük.”