back to top
KezdőlapFormula 1Jordan megnevezte a leglustább Forma-1-es versenyzőt!

Jordan megnevezte a leglustább Forma-1-es versenyzőt!

-

Eddie Jordan csapatfőnökként számtalan versenyzővel dolgozott együtt a karrierje során. Olyan magas kvalitású pilótákkal, mint Ayrton Senna vagy Michael Schumahcer, de olyan pilóták is akadtak, akik csak egyetlen versenyre ugrottak be a csapatához.   Azonban Eddie Irvine személyében egy olyan versenyzőt talált, akit lehetetlenség volt irányítani.

Mielőtt Irvine a Ferrarihoz szerződött volna Michael Schumacher mellé, a Jordan csapatában pallérozódott 1993-tól egészen az 1995-ös szezon végéig. Az északír versenyzőnek pedig még a világbajnoki cím is majdnem összejött az 1999-es évadba, azonban a Japán Nagydíjon Mika Häkkinen elhappolta előle a bajnoki koronát.

Azonban Irvineról tudni érdemes, hogy világ életében lusta és makacs volt. Az egykori csapatfőnöke nemrégiben pedig az „Off the Ball” nevű podcastban mesélt el pár érdekes történetet az északír versenyzőről.

„Eddie Irvinenak nem tudtad megmondani, hogy mit csináljon. Egész nap csak az apartmanjában ült. Ő minden idők leglustább versenyzője, nem kérdés. Ez azonban elég szomorú, ugyanis könnyen világbajnok lehetett volna belőle.

„Ez volt az ő stílusa. Egy srác volt egy éjszakai szórakozóhelyről, aki szinte egész nap csak aludt és csak nagyon későn kelt fel. Annak idején még egy személyi edzőt is felbéreltem neki, hogy minden egyes nap hajtsa le őt futni Oxford utcáira,” – mesélte Jordan.

Még Jordan sincs tisztában vele, hogy a felbérelt edző vajon segített Irvinenak vagy sem. „Gyakran gondolkodtam azon, hogy vajon felkelt-e már vagy már hazament-e egyáltalán a szórakozóhelyről. Jó volt vele dolgozni, de ugyanakkor rendkívül frusztráló is.”

Irvine soha nem szeretett edzeni, azonban nem is volt rá komolyabb szüksége. Ugyan Jordan szinte csak rosszat mondott róla a podcastban, azonban a képességeit elismeri az ír versenyzőnek. Jordan szerint Irvine volt az egyik legokosabb és legélesebb versenyző, akivel pályafutása során dolgozott.

Ugyan nem lett világbajnok 1999-ben, Irvinenak négy győzelmet és számos dobogós helyezést sikerült megszerezni a Ferrarinál. Az évad végén távozott az olasz istállótól és a Jaguárhoz szerződött, ahonnan a 2002-es szezon végén vonult vissza.