A Williams már néhány éve a Forma-1-es mezőny végén halad, messze a rivális csapatoktól. A grovei istálló számára ugyan jól kezdődött a turbó-hibrid éra, azonban a 2018-as szezontól kezdődően rendre az utolsó két helyet foglalták el a csapat pilótái az időmérő edzéseken és a versenyeken. Rubens Barichello szerint ez a fajta visszaesés a fizetéses versenyzőknek köszönhetők.
A brazil veterán – aki pont a Williamsnél fejezte be a pályafutását a 2011-es szezon végén – a Rusty Garage podcatjában mutatott rá arra, hogy a fizetős versenyzők egyáltalán nincsenek a csapatuk hasznára. Barichello szerint egy csapatnak mindig szüksége van egy tapasztaltabb pilótára, akire a csapat bármilyen helyzetben támaszkodhat.
„Sajnos az utóbbi tíz évben lassan minden csak a pénzről szólt,” – véli a Ferrari egykori versenyzője. „Ahelyett, hogy kifizetnék a versenyzők, a csapatok úgy gondolják, hogy jó az, ha csak elveszik a fizetős versenyzők pénzét és csak a túlélésre játszanak. Azonban, ha most megnézed, hogy hol tart a csapat, akkor tisztán látszik, hogy rossz döntéseket hoztak meg az elmúlt években.”
A legjobb példa Barichello állítására a 2018-as szezon, amikor ugyanis Lance Stroll és Sergey Sirotkin voltak a Williams csapatának versenyzői. Két tapasztalatlan, ráadásul fizetős versenyzőről beszélünk.
A brazil távozását követően a grovei istálló ugyancsak két olyan versenyzőt alkalmazott Pastor Maldonado és Bruno Senna személyében, akik egy tehetősebb szponzornak köszönhették az ülésüket.
Maldonado ugyan még egy versenyt is tudott nyerni Barcelonában, azonban Barichello szerint a venezuelai ezt nagy mértékben köszönheti neki, ugyanis a 2012-es autó fejlesztéséhez legnagyobb mértékben ő járult hozzá.
„Nehéz volt elfogadni, hogy már nem ülhetek abban az autóban, különösen a Spanyol Nagydíjon, amikor ugyanis futamgyőzelmet szereztek vele,” – emlékezett vissza a brazil.