Július 10-én mutatkozik be a Codemasters legfrissebb F1-es játéka, az F1 2020!
A játék új, „My team” (az én csapatom) móddal bővül, ami nem olyan, mint a megszokott karrier mód.
Aki a saját csapat indítása mellett dönt, nem vezethet másnál, és nem vehet át létező csapatot a menedzsment módban. Ez a mód ugyanis arra szolgál, hogy az elejétől fogva egy saját csapatot hozz létre és állíts fel a rajtrácsra! Ez által 11 csapat alkothatja a mezőnyt a játékban.
My Team mód
E mód használata esetén a játékos dönthet a csapat színéről és márkájáról. Azonban a „felhasználható” szponzorok nem valódiak, így elkerülvén az esetleges jogi nézeteltéréseket, melyeket való életben okozhat a helyzet.
A motorszállítók valósak, illetve megjelent az új K+F (kutatás-fejlesztés) funkció, mely a versenyző karrierjére is kiterjed. Ha a motorszállító új fejlesztéssel áll elő a gyári csapata számára, az a játékos csapata (ügyfélcsapat) számára is elérhető lesz.
Hogy mennyi pénzt költhet a játékos a saját csapattársa leszerződtetésére, attól függ, hogy mennyi pénzt kap az első főszponzorától és mennyit költ motorra. Mivel a játékban a valós versenyzők és csapatok alkotta mezőny fix, csapattársat először az F2-es mezőnyből lehet választani. Aztán ahogy telik az idő, meg lehet próbálni leszerződtetni más F1-es csapatok versenyzőit. Nem elég azonban, hogy elegendő pénz álljon rendelkezésre az F1-es versenyző leigazolásához. A versenyzők meggyőzéséhez szükséges az is, hogy fejleszd a létesítményeidet, és élmenő autót tudj biztosítani számukra.
A My Team keretében fejleszthető a versenyző is, így az F2-es versenyző is válhat olyan jóvá, mint az F1-esek. Azonban ha rosszul menedzseli csapatát a játékos, akkor abban a helyzetben találhatja magát, hogy már csak a fiktív versenyzők közül válogathat, akiket a Codemasters alkotott, s akik közismerten gyengék.
A játékos tehát versenyző és csapatfőnök is egyben.
A játékban minden szezon egy moziszerű autóbemutatóval kezdődik, valamint egy interjúval, melyet Will Buxton készít.
„Az általad adott válaszok befolyásolják az autód teljesítményét.” – mondja Lee Mather, a játék igazgatója. „Will megkérdezheti, hogy mely területeken fejlesztettem a tél során, én pedig válaszolhatom, hogy erős az aero csomagunk, ez pedig az egy kis löketet az aero részlegünknek. Mikor elkezdem a szezont, ez kicsit magasabb szinten lehet, mint más területek, szóval lehet arra is fókuszálni, hogy milyen válaszokat adunk a kérdésekre.”
Igazi menedzser lehetsz
A My Team tartalmaz egy idővonalat is, mely segítségével beosztható a versenyek közt rendelkezésre álló idő. Ki lehet választani, mely területen szeretne fejleszteni a játékos.
A My Team a műszakiakon túl személyzeti és marketing részleggel is rendelkezik, ezeket szintén fejleszteni kell.
Az F1-es gyár is vizuálisan megjelenik a játékban, feltüntetve benne a megszerzett szponzorokat is. A benne található létesítménye azonban függnek attól, hogyan gazdálkodik a játékos és mit fejleszt.
Így aztán a My Team játékos számára a vezetésen túl a legnagyobb kihívást a pénzügy és a menedzsment jelenti, hogy ideálisan összehangolja azt, hogy mire mennyit áldoz.
Karrier mód
Nem hanyagolták el azonban a versenyzői karrier módot sem. A motorszállító fejlesztésein kapcsán egy új, „rush” opció is van, mellyel kockáztathat a versenyző és előbb bevetheti a fejlesztést, azonban benne van a bukás veszélye is.
Szerződéses rendszer is van a játékban, a játékosok több csapattal is tárgyalhatnak egyidejűleg, annak érdekében, hogy megtalálják a legjobb ajánlatot.
A karrier módban változott a versenyzők rivalizálásának szegmense is. Ezt leginkább az interjúkban adott nyilatkozatok befolyásolják, nem pedig az, hogy a menüben kit választ ki ellenfélnek a játékos.
Rövidített szezon
A játékosok dönthetnek a rövidített szezon mellett is, mely 22 helyett 16, vagy 10 futamból állnak, és ki lehet választani, hogy mely pályák szerepeljenek a rövidített szezonban.
A 2020-as vírushelyzet miatt a valódi F1-es szezon várhatóan csak júliusban kezdődik, ez pedig azt a furcsa helyzetet szülte, hogy az új versenyhelyszínek, Haoni és Zandvoort előbb lesznek játszhatóak az F1 2020-ban, mint hogy a valóságban versenyezne ott a mezőny.
További tulajdonságok
Az F1 2020-ban átalakult az ERS kezelése is, köszönhetően Lando Norris közreműködésének, aki elmagyarázta a Codemastersnek az ERS beállításokat, így ennek beállítása a játékban is sokkal manuálisabb lehet már.
Több lehetőség van a játékban megjelenő grafikák testreszabásához, különféle sablonok menthetők el az edzésekhez, versenyekhez, és a boxutcában való tartózkodáshoz.
Lehetőség van a visszapillantó tükör képernyőn tartására is, amit nagyon sok játékos kért a Codemasterstől.
Van mód az osztott képernyős játékra is, ha ketten játszanának egyszerre.
„Hétköznapi” mód
A játékosok választhatják a „casual” („hétköznapi”) módot is, mellyel például egyszerűbb visszatérni az aszfaltcsíkra pályaelhafyás esetén, egyszerűbben a menü képernyők, és van mód számítógép által támogatott kormányzásra és automatikus beállítások használatára az egyes pályákra szabva, illetve automata beállítás vezérelheti az üzemanyag-keveréket és a DRS használatot is.
Klasszikusok és Schumacher edition
Visszatérnek a klasszikus autót is, 16 opcióval, mely magában foglalja az 1990-es McLaren és Ferrari modelleket is, melyek az F1 2019-ben az Ayrton Senna/Alain Prost csomag részét képezték.
Idén is van egy különleges „csomag”, extra autókkal, mellyel 20 autóra bővül a klasszikusok köre. Külön lehet megvásárolni a Deluxe Michael Schumacher kiadást, mely tartalmazza Schumi bajnok Benettonjait, a 2000-es Ferrariját, valamint a Jordan 191-est, mellyel debütált a Forma-1-ben.
A játékban szereplő klasszikus autók teljes listája:
2010 Red Bull RB6
2010 Ferrari F10
2010 McLaren MP4-25
2009 Brawn BGP 001
2008 McLaren MP4-23
2007 Ferrari F2007
2006 Renault R26
2004 Ferrari F2004
2003 Williams FW25
2000 Ferrari F1-2000*
1998 McLaren MP4-13
1996 Williams FW18
1995 Benetton B195*
1994 Benetton B194*
1992 Williams FW14B
1991 McLaren MP4/6
1991 Jordan 191*
1990 McLaren MP4/5B
1990 Ferrari 641
1988 McLaren MP4/4
*Csak a Deluxe Schumacher kiadással elérhetők