Míg a Ferrari és a Mercedes egy privát teszt keretein belül hangol a szezonra, addig ez az opció a Red Bull, a McLaren és a Renault számára nem elérhető.
Utoljára februárban, a téli tesztek alkalmával bőgtek fel a motorok, ezért egyes csapatok úgy döntöttek, gyakorolnak a júliusi forduló előtt. A teszt alatt nemcsak a versenyzők rázódhatnak vissza a mindennapokban, hanem a csapat is begyakorolhatja azokat az új metodikákat, amiket a koronavírus miatt vezettek be. A szabályok szerint a privát eseményre az istállók, két éves vagy idősebb konstrukciókat vihetnek, és annyi kört pakolhatnak bele az autóba amennyit akarnak. Természetesen fejlesztéseket nem próbálhatnak ki, továbbá speciális abroncsokat kell használniuk.
Néhány csapat azonban nem tudja kivitelezni a privát mókát. A Red Bull azért nem tud élni a lehetőséggel, mert az RB14-ben még Renault motorok vannak. A McLaren ugyan 2018-ban már a francia erőforrást használta, ám a hajtásláncok Franciaországban vannak, és az egységekkel érkező személyzetre két hét karantén várna, ha be akarnának utazni az Egyesült Királyságba. A régebbi autók nem jöhetnek szóba a wokingi istállónál, ugyanis azokat Honda motorokkal használták. A Renault hasonló cipőben jár, mint a McLaren, ugyanis az egységeik egyik fele Viry Chatillon-ban van, míg a másik Enstone-ban.
Andreas Seidl megerősítette azt, hogy nem vesznek részt privát teszten, és indoklásként következőket nyilatkozta a Sky Sportsnak:
,,Sajnos nem tudunk ezzel a lehetőséggel élni, ugyanis nem áll a rendelkezésünkre olyan két évnél idősebb autó, amit működtetni tudnánk. Mindez az elmúlt években történt motorváltások miatt alakult így. Ám ahogy már láthatták, Lando gokartozott és egy F3-as autót is tesztelt. Carlos számára is hasonló lehetőségeket igyekszünk biztosítani. Természetesen a szimulátorban is gyakorolnak.”
A német csapatfőnök hozzátette, hogy a versenycsapat is elkezdett már dolgozni és gyakorolnak az újonnan bevezetett szabályok mellett:
,,Múlt héten indult újra a munka a versenycsapatnál, ebben a pillanatban az autókat készítjük fel, továbbá megpróbáljuk átrágni magunkat azokon a garázsban használatos metódusokon és procedúrákon, amiket az új helyzete való tekintettel vezettek be. Tisztában vagyunk azzal, hogy mit kell tennünk ahhoz, hogy megfeleljünk az FIA és a Forma-1 elvárásaink Ausztriában. Az elkövetkezendő három-négy hétben a felkészülésre koncentrálunk, és reméljük, hogy sikerül majd jól kezdenünk Ausztriában.