back to top
KezdőlapE-sportDeletraz és Marciello fémjelezte Rebellion nyerte a virtuális Le Mans-i 24 órást

Deletraz és Marciello fémjelezte Rebellion nyerte a virtuális Le Mans-i 24 órást

-

Az #1-es Rebellion Williams Esports autó nyerte az első virtuális Le Mans-i 24 órás versenyt, Louis Deletraz, Raffaele Marciello, Nikodem Wisniewski és Kuba Brzezinszki összeállításban.

Ezen a hétvégén rendezték volna meg a Le Mans-i 24 órás versenyt, ám a koronavírus miatt ez végül szeptemberre tolódott, de a versenyt szervező ACO úgy döntött, hogy az eredeti időpontban virtuálisan megrendezik azt.

Az időmérőt a #4-es ByKolles autó nyerte, ám a rajt után rögtön büntetést kaptak, mivel Tom Dillmann a megengedetnél hamarabb lépett a gázra.

A versenyt sokáig a Verstappen-Norris fémjelezte Team Redline autó vezette, ám sorozatos technikai gondok miatt végül kiálltak a versenyből. A vezetést a nyolcadik helyről rajtoló #1-es autó vette át.

Ezután pedig a futam második felét végig kontrolállták, és végül magabiztosan nyerték meg a viadalt. Noha a verseny végefelé közeledett rájuk a #4-es autó, de komolyt veszélyt nem jelentett rájuk. A ByKolles-nek végül a második hellyel kellett beérnie, míg a harmadik helyen egy másik Rebellion, a #13-as zárt. Ők ketten tudtak körön belül zárni a győztes mögött.

A futamot kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval hosszabb időre, szerver problémák miatt.

A negyedik helyen a 2 Seas Motorsport végzett, miután az utolsó percekben előzték meg Vergne és Gasly által is alkotott #24-es Veloce Esport autót.

Nem sikerült jól Fernando Alonso futama sem, mert a verseny elején stop and go büntetést kapott ő és a csapata, miután ütköztek Simona da Silvestro-val. Ráadásul később pedig az üzemanyag is kifogyott az autójukból, de ezt a játék szoftverben fellépő hiba okozta. Végül a 17.helyen végeztek.

Norrisék visszaálltak később a versenybe, több mint 100 kör hátránnyal, de befejezték a viadalt a 25.helyen.

Noha csak virtuálisan, de 1971 után visszatért Le Mans-ba a Penske, akik több nagy balesetbe is bekerülve végül a kategória utolsó előtti helyén zártak.

A GT kategóriában a #93-as Porsche nyerte, Nick Tandy, Ayhancan Guven, Joshua Rogers és a norvég Tommy Ostgaard négyessel. Tandyék kör előnnyel nyerték a kategóriát.

A Porsche totális dominanciáját mutatja, hogy a dobogó mindhárom fokára a német gyártó autói állhattak. A #91-es a második, a #92-es pedig a harmadik lett.

Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi csapata az #52-es AF Corse jól kezdett, este még vezették is a GT kategóriát, végül azonban technikai gondok és balesetek miatt végül csak a 17. helyen zártak.

A verseny összefoglalója: