A Ferrari átformálta az egész fejlesztési programját a 2020-as autót illetően, viszont az SF1000 átalakított verziója majd csak a Magyar Nagydíjon mutatkozhat be.
A téli tesztidőszakban a Scuderia konstrukciója több sebből is vérzett. Teljesítményhiány lépett fel azáltal, hogy erőforrásukat egy olyan autóval kombinálták, melynek látszólag nem volt tapadása.
Mattia Binotto elmondta, a lezárásokat követően a csapat úgy döntött, hogy jelentős változtatásokat végeznek annak érdekében, hogy jobb teljesítményre bírják az SF1000-est, ugyanakkor tisztában voltak azzal, hogy ezek az új elemek az első két futamra nem fognak elkészülni. Rövid idő állt csak a rendelkezésükre a munkálatok során az FIA által elrendelt kötelező gyár bezárások és az új protokoll miatt.
Ezért a Ferrari a héten még a régi autójával gurul a pályára:
,,Ezen a héten a barcelonai teszt végén látott konfigurációval lépünk a pályára. Ez nem azt jelenti, hogy mi csak malmoztunk ezalatt a rövid 5 és fél hét alatt, mikor már dolgozhattunk az autón. Az igazság az, hogy a teszt rávezetett minket arra, hogy jelentős változtatásokat kell eszközölnünk a fejlesztések szempontjából, különösen az aero fronton. Először is meg kell értenünk azt hogy, miért nem látjuk azokat az eredményeket a pályán, amiket vártunk, továbbá azt is, milyen mértékű újrakalibrálásra van szükség az egész programunkat tekintve. Kontraproduktiv lenne, ha folytatnánk az előzőleg kijelölt irányt, tudván, hogy ezáltal nem érhetjük el a céljainkat. Ezért döntöttünk úgy, hogy az autó egészét tekintve egy új programmal állunk elő. Tisztában voltunk azzal, hogy nem minden lesz kész az első versenyre. A célunk az, hogy a fejlesztéseink a harmadik futamon, július 17-én, a Magyar Nagydíjon debütáljanak.” -árulta el Binotto.
A Ferrari tehát két futam erejéig még a Melbourne-be vitt specifikációval indul útnak. A csapat ugyanakkor ebből a helyzetből is a maximumot akarja kihozni és tanulmányozni szeretné mi ment félre az eredeti tervekkel kapcsolatban.
,,Az elmúlt néhány héten az autó tényleges fejlesztése mellett annak viselkedését is elemeztük szimulációs munkákkal és a versenyzőink segítségével, így ennek az eredményét Ausztriában láthatjuk is. Tudjuk, hogy ebben a pillanatba nem a miénk a leggyorsabb csomag. Már akkor is tisztában voltunk ezzel, mikor Melbourne-be mentünk, és azóta nem változott semmi. A spielbergi pálya más karakterisztikával bír, mint a montmelói, és a hőmérséklet is magasabb lesz, mint amilyet februárban tapasztaltunk. Ausztriában mindent lehetőséget meg kell ragadnunk, majd Magyarországon az új fejlesztések segítségével láthatjuk azt, hogy hol tartunk a többiekhez képest, ám mindeközben a riválisaink újításait is figyelemmel kell kísérnünk.”