Beváltotta a fenyegetőzését a Red Bull, ugyanis hivatalosan is óvást indított a Mercedes ellen.
Az osztrák istálló már Ausztráliában is figyelmeztette a csillagosokat, ha használják a trükkös innovációt, akkor az FIA-hoz fognak fordulni. Christian Horner Spielbergben, még az első szabadedzés alatt a Sky Sports-nak elmondta, kérdéseket tettek fel a Szövetségnek, és várják, hogy tisztázzák azokat.
Toto Wolff erre úgy reagált, hogy nem feltétlenül az első versenyhétvégén kellene ezt megvitatni, ugyanis a Forma-1 még nagyon érzékeny időszakban van, hisz épphogy elkezdődött a szezon.
,,Rengeteg beszélgetés és véleménycsere folyt az FIA-val. Ez az oka annak, hogy használjuk az autóinkban. Tehát mindketten előterjesztjük majd az érveinket, utána pedig meglátjuk mi lesz. Ugyanakkor mindenek ellenére úgy vélem, a csapatok tisztában vannak azzal, hogy milyen szenzitív helyzetben is vagyunk jelenleg. Ez lesz az első verseny. Egy részről nézve jogos az, hogy tisztázni akarják a dolgot, más részről viszont tudjuk azt, hogy senki sem akar itt ragadni egy vita keretein belül vasárnap este. Mindezért úgy gondolom, hogy a Red Bull és Christian (Horner) a megfelelő döntést fogja meghozni. A különféle innovációkról folytatott viták mindig is az F1 részei voltak. Ezért számítunk erre, ez a versenyzés része.” – nyilatkozta korábban az osztrák csapatfőnök.
A Red Bull azonban nem várt, még ma benyújtotta panaszát.
A Bikák a technikai szabályzat 3.8 és 10.2.3 cikkelyére hivatkozva fordultak a stewardokhoz. Az 3.8-as regula szerint azokat az elemeket amelyek az aero teljesítményét növelik rögzíteni kell (semmilyen mozgást nem végezhetnek) a kasznihoz, míg a 10.2.3-as szabály kimondja, hogy nem lehet változtatni mozgás közben a konstrukció felfüggesztésén.