Valtteri Bottas elmondta, hogy könnyebb volt megelőznie Max Verstappen megelőzése a második helyért a Stájer Nagydíjon, mint amire eredetileg számított.
A finn csak a negyedik rajtpozíciót szerezte meg az esős időmérőn és a verseny túlnyomó részét a Red Bull holland pilótájának üldözésével töltötte el. Azonban mivel Bottasnak tíz körrel frissebb abroncsai voltak, ráadásul Verstappen egyik szárnyvéglap eleme meg is sérült, ezért nem volt kérdés, hogy kié lesz a második hely Lewis Hamilton mögött.
Habár Verstappennek még sikerült visszavernie Bottas első támadását, a Mercedes finnjének második manővere már sikeres volt, amivel megszerezte a második helyet.
A bajnoki éllovas Bottas elismerte, hogy egy keményebb csatára számított Verstappen ellen, azonban végül sikerült kamatoztatnia a hosszabb első etapját.
„Nincs kétség afelől, hogy Verstappen minden egyes alkalommal megnehezíti a dolgodat,” – mondta Bottas. „Minden egyes pillanatát élveztem. Először már azt hittem, hogy megvolt, de mindent beleadva visszaelőzött a hármas kanyar külső ívén, amire egyáltalán nem számítottam. A második alkalommal azonban már esélyt sem hagytam neki, hogy ezt ismét megcsinálja. Jó volt, élveztem.
„Az ötös, hatos kanyarban végig egymás mellett voltunk. Ezt követően azonban rájöttem, hogy a következő kanyarban már nem lesz hely két autónak, szóval vissza is vettem a tempóból inkább. Azonban, mint mondtad, a gumielőny nálam volt, amit ki is tudtam használni.
„Összességében könnyebben véghez tudtam vinni az előzést, mint azt 10-15 körrel korábban gondoltam. Azt hittem húzós lesz, azonban az abroncsai már elhasználódtak, szóval nem volt kérdés.”
Bottas azt is elmondta, hogy a hosszú első etapja miatt egy erős pozícióban találta magát a második etapban, mivel így sokkal frissebb közepeseken mehetett Verstappen és Hamilton után. Azonban a finn nem volt elégedett, ugyanis a lekörözött versenyzők miatt értékes másodperceket veszített el a pályán.
„A gumik miatt egyáltalán nem aggódtam, ugyanis a hosszú első etap a lágyakon nagyon jó volt, szóval tudtam, hogy ez a közepeseken sem lesz majd másképp.
„Azonban nem akartam kockázatot vállalni a lekörözések során. Egy kicsit szerencsétlenül jött ki az egész, ugyanis olykor az előttem levő versenyzők versenyben voltak egymással és nem vették észre, hogy én jövök mögöttük. Ez akár egy körig is eltartott, ami tényleg másodperceket dobtam el. Nem ment olyan gördülékenyen, mint ahogy azt szerettem volna. Azonban amint tiszta volt előttem a pálya, azonnal képes voltam jó tempót autózni.”