A Williams egy nagy fejlesztési csomaggal készül a versenyzőik számára, melyet eddig csak egyetlen autón próbáltak ki a korábbiakban.
George Russell már a Magyar Nagydíj hétvégéjén is kipróbálhatta az újításokat, amik jól működtek, ugyanis a brit fiatal bejutott a kvalifikáció második szakaszába, ahol a 12. helyen zárt, megelőzve ezzel a Red Bullnál versenyző Alex Albont.
A grovei istálló keményen dolgozott azon, hogy mindkét autón képesek legyenek alkalmazni az új elemeket, azonban a kemény munka ellenére mindössze az egyik autóra elegendő újítás készült el a hungaroringi versenyre.
A Williams legutóbbi hétvégén olyat tett, amire a 2018-as Olasz Nagydíj óta nem volt példa: mindkét autójuk bejutott a Q2-be. A csapat teljesítményért felelős mérnöke Dave Robson erre tekintett vissza és arra is magyarázatot adott, hogy Nicholas Latifi miért nem tudta felvenni a tempót csapattársával.
„A két autó különböző volt és mivel a média és a fotósok nem voltak itt teljes létszámban, ezért ezt nem mindenki vette észre,” – mondta Robson. „Egy olyan fejlesztésünk volt, amit felváltva használtunk a két autón az utóbbi versenyeken. A mostani versenyen George autóján voltak rajta és ez játszotta a főszerepet a kettejük közötti különbségben. Az újítások itt nagyon jól szerepeltek, szóval Nicholasnak ezért esett nehezére felvenni George tempóját.”
Robson nem fedte fel, hogy az újításokat az autó melyik részén érdemes keresni, azonban a groveiak már számos új elemet kipróbáltak az idei szezon során.
Azonban, ha összehasonlítjuk a téli teszten készült képeket a versenyeken készültekkel, két komolyabb újítás is nyilvánvalóan látszik az autón. Egy vékonyabb, kiterjesztett első felfüggesztés, valamint az oldaldobozokon felfedezhető terelőelemek.
A Williamsnél nem tudják, hogy pontosan mennyi időt fognak hozni ezek az újítások, azonban azt igen, hogy a Brit Nagydíjon már mindkét autón rajta kell lennie az előbb felsorolt fejlesztéseknek.