A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff fedte fel azt, hogy a Ferrari tavaly több pályán is mint egy 68 lóerő fölénnyel rendelkeztek ellenük.
Az Ezüst Nyilak tűnek a 2019-es évben a legerősebb autónak, aztán a Ferrari volt az, aki olyan tempót húzott elő a kalapból a nyári szünet után, amire azért nem feltétlen lehetett számítani.
Az SF90 fémjelzésű autó nyerni tudott az igazán a motorerőre kihegyezett pályákon, Spaban és Monzában. Ezen teljesítményük azonban eltűnni látszott, amikor az FIA kiadott egy technikai direktívát, melyek a motorteljesítményre voltak hatással.
Ezek után az olaszok, és a Nemzetközi Automobil Szövetség között létrejött egy titkos megállapodás, amely után a motor szabályosságáról hivatalos döntés eddig még nem látott napvilágot.
„Nem tudom, hogy mik a riválisaink erősségeik, és azt sem, hogy mik a gyengéik. Én csak magunkat tudom megítélni.” – mondta Wolff az Auto Motor und Sport-nak.
„Tavaly a Ferrari komoly kihívónk volt motorerő téren, aminek hatására el kellett indulnunk új irányokba, teljesítményt találni.”
A Brixworth és Brackley közötti együttműködés is nagyon erős volt. A két részleg ténylegesen összetartott, és tisztán az aerodinamikát helyezték előtérbe a motor helyett.”
„A másik oldalon, a leszorítóerő tökéletesen kiegyensúlyozta az autónkat. A tapadás majdnem minden kanyarban tökéletes volt, azonban a lassú kanyarokban továbbra is voltak kisebb hiányosságok.” – mondta Wolff
„Tavaly sok versenyen azt tapasztaltuk, hogy több mint 50 kilowattos lemaradásban vagyunk (68 lóerő).
Számunkra egyértelmű folt a feladat: Mennyi teljesítményt tudunk még elérni?”
„De persze ezt csak a belsőégésű motoron tudod elérni, a többi szabályozva van. Megmozgattunk minden követ, amit csak tudtunk. És nem pár lóerőt találtunk, hanem többet.” – zárta Wolff.