back to top
KezdőlapFormula 1Lezárult a Pirelli vizsgálata, ez okozta a sorozatos defekteket

Lezárult a Pirelli vizsgálata, ez okozta a sorozatos defekteket

-

A Brit Nagydíjon számtalan defekt tarkította a Forma-1-es futam végét, amelynek következményeképpen a Pirelli vizsgálatot indított el. Ez mára lezárult, és az olasz gumigyártó szerint a defeketek két ok együtteséből alakultak ki.

Silverstone-ban a verseny első harmadában Danyil Kvyat kapott hátsó defektet, majd az utolsó körökben a bal első gumik voltak az áldozatok. Előbb Valtteri Bottas, majd Carlos Sainz legvégül pedig Lewis Hamilton abroncsa is felmondta a szolgálatot.

A futam után Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója elmondta, hogy azonnali vizsgálatot indítanak. E vizsgálat lezárult és az olasz szakember elmondta, hogy egyrészt a hihetetlenül hosszú etap, amelyet egy szetten tettek meg a versenyzők, illetve az autók megnövekedett teljesítménye, és az ezáltal sosem tapasztalt nagyságú erőhatás együttese okozta a gondokat.

Előbbi tényt bizonyítja, hogy a második biztonsági autós fázis során, a 12-13.körökben Grosjean és Albon kivételével az összes versenyben maradt pilóta kiállt kerékcserére, mindenki a kemény keveréket választotta. Ekkor több, mint 40 kör volt hátra, és mint később kiderült, több bokszkiállás már senkinél sem volt tervben.

„A fő ok, az a pilóták által használt második szett, amelyet extrém hosszú etapon keresztül használtak. A második safety car fázis majdnem az összes csapatot bokszkiállásra sarkalta, ezáltal egy hosszú etapot választva, hogy végig menjenek. Csak hogy ekkor még 40 kör volt hátra, ami a verseny háromnegyedét jelenti azon a pályán, ami a legnagyobb igénybevétel az abroncsoknak.” – kezdődik a Pirelli jelentésében.

„Ehhez társult az a megnövekedett tempó, amit a 2020-as Forma-1-es autók produkálnak (az idei pole-pozíciós idő 1,2 másodperccel volt jobb a tavalyinál), ezek a történelem leggyorsabb F1-es autói, így sosem látott nagyságú erőhatás éri a gumikat. Ezek együttesen tették különösen keménnyé az utolsó köröket.” – tette hozzá a jelentés.

Függetlenül a történtektől a Pirelli továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a második silverstone-i versenyre (ami a 70. Évforduló Nagydíja lesz) eggyel lágyabb gumikiosztást vigyen (C2,C3,C4). Azonban az olaszok egy kötelező minimális guminyomást írhatnak elő a csapatoknak.