Charles Leclerc a megpörgése után úgy tett meg két kört, hogy nem volt bekapcsolva a biztonsági öve.
A Spanyol Nagydíj 36. körében a monacói pilóta motorja egy hiba következtében leállít, így a versenyző tett egy fél fordulatot a pályán. Szerencséjére nem talált el senkit sem, majd mikor mindenki elhaladt, újraindította az SF1000-est és visszatért a helyes nyomvonalra. Azonban érezte, hogy valami nem stimmel, ezért ezt a csapatával is közölte, ám a versenymérnöke arról tájékoztatta, hogy ők nem látnak semmilyen eltérést az adatokban.
A 38. körben azonban Leclerc egy másik jelenségre hívta fel a Ferrari figyelmét.
,,Srácok, ki kell állnom a bokszba. Mikor kerestem azt a gombot, ami újraindítja az autót… nos, most nincs bekapcsolva a biztonsági övem, így mikor fékezek mozgok egy kicsit. Annyira nem zavaró, viszont nem hinném, hogy bárki örülne annak, hogy így öv nélkül versenyzek.” – tájékoztatta a Scuderiát a 22 éves pilóta.
A monacói felhívta arra is figyelmet, hogy a övet összefogó csat valahova elrepült, így kelleni fog neki egy új. A versenymérnök tudomásul vette, ám mikor a monacói behajtott a bokszba, a kívánt alkatrész nem volt ott.
,,Xavi (Marcos Padros, Leclerc versenymérnöke), de mondtam, hogy kell egy új csat… kell egy másik, úgy értem, nincs meg az eredeti, valahova elrepült.” – folytatta az ifjonc.
Mivel a problémát nem sikerült orvosolniuk a 16-os rajtszámú pilótának fel kellett adnia a futamot.
,,Sajnos a verseny közepén felütötte a fejét egy hiba. Hirtelen a motor és a képernyő is kikapcsolt. Nem tudjuk biztosan, hogy mi történt, még vizsgáljuk az ügyet. Az autó ezután újraindult, de már túl késő volt, mert kikapcsoltam a biztonsági övemet, ezért vissza kellett mennem a bokszba. Ez az év egy kicsit keményebb, mint a tavalyi, de motiváltak vagyunk és szeretnénk a lehető legjobb eredményt megszerezni és azt haza vinni. Keményen dolgozunk azért, hogy ezt elérjük.” – nyilatkozta a 22 éves versenyző.
A Ferrari a szokásos verseny utáni közleményében megerősítette, hogy Leclerc biztonsági öve nem volt bekapcsolva, ezért kellett visszahajtania a bokszba és feladnia a versenyt.
Jolyon Palmer ugyanakkor nem volt elragadtatva ettől a mutatványtól. A brit szerint elég ostoba dolog volt ez a monacói részéről:
,,Úgy megtenni egy kört a Forma-1-ben, hogy nincs bekapcsolva a biztonsági öved, az egyik legveszélyesebb dolog amit tehetsz. A 30-as zónánál sem engedhető ez meg, nemhogy 250 km/h-s sebesség mellet, miközben 19 autó versenyez melletted. Nagyon kockázatos ez, ugyanis nem tudhatod, hogy mi megy tönkre az autóban, vagy hogy mi fog a falba vinni. Ugyan valamennyire védve vagy akkor is, ha nincs bekötve az öved, viszont ha bekövetkezik egy baleset, semmi sem akadályozza meg azt, hogy lefejeld a kormányt.” – magyarázta a Palmer a BBC-nek.