A Racing Point csak egy fejlesztéssel készül, míg közvetlen riválisai több újításon is dolgoznak.
A középmezőny nagyon szoros, ugyanis a kanadai-brit csapat, a McLaren és a Ferrari nagyon közel van egymáshoz a konstruktőri pontok tekintetében. A sort a rózsaszínek vezetik, bár tőlük a vitatott fékhűtők miatt 15 egységet már levontak, viszont korántsem biztos az, hogy ennyivel megússzák. A Renault és Scuderia ugyanis fellebbezett a stewardok ítélete ellen, így az ügyet a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság foglya tovább tárgyalni.
Jelen állás szerint a Racing Point konstrukciója a leggyorsabb, viszont a McLaren további fejlesztésekkel fog előrukkolni 2020-ban. Ezt a személetmódot követi a Ferrari is, bár a vörösök korábban azt is jelezték, hogy 2022-ben lehet csak először nagy dolgokat várni tőlük. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a kanadai-brit csapat csak egy fejlesztéssel készül, amit az Olasz Nagydíjon vethetnek be, viszont azután nem fog újítás érkezni az RP20-ra. Lawrence Stroll csapata csak a padlólemez megalkotására koncentrál, amit a 2021-es autón fognak használni, így arra számítanak, hogy az ellenfeleik el fogják kerülni őket. McLaren a motorváltás miatt nemcsak az autó „alján” munkálkodhat, hanem a kasznin is módosíthat, ugyanis jövőre már Mercedes motorokkal felszerelve róják a köröket.