Otmar Szafnauer szerint az új szabályok nem fogják befolyásolni a Racing Point működését.
Az FIA lázasan dolgozik azon, hogy kibogozza a kanadai-brit csapat ügyét, tovább ennek kapcsán a szabályokon is változtatnának. A rózsaszín csapat ugyanis a Mercedesről másolta teljes autóját, amit állításuk szerint csupán saját készítésű képek alapján terveztek meg. A Renault azonban nem hitt ennek, így a Stájer Nagydíjon a fékhűtők miatt óvást indított a Racing Point ellen. Ugyan az FIA februárban már ellenőrizte a silverstone-i székhelyű csapat gyárát, ám azt Nikolas Tombazis is elismerte, részletesen nem vizsgálták akkor meg a szóban forgó elemeket. 2020-tól ugyanis a fékhűtők a listázott elemek közé tartoznak, így minden csapatnak saját magának kell megterveznie és legyártania azokat.
A Racing Point viszont fennakadt a rostán, így büntetésben részesültek amiért megszegték a sportszabályzatot. A riválisok azonban túl enyhének tartják a szankciókat ( 15 pont levonása, 400.000 euró befizetése) így fellebbeztek, míg a kanadai-brit csapat túl szigorúnak titulálta azokat. A Nemzetközi Fellebbviteli Bíróságon fog folytatódni az ügy, miközben a Szövetség a jövőre nézve elejét akarja venni a másolásoknak.
Szafnauer szerint azonban az új regulák nem lesznek rájuk nagy hatással:
,,Nem hinném, hogy meg kell majd változtatnunk a munkával kapcsolatos módszereinket. Nem mi leszünk az a csapat, amelyik a legtöbbet fog szenvedni a szabályváltoztatások miatt. 500 emberrel dolgozunk most, és csak azért ennyivel, mert nincs arra kapacitásunk, hogy 700-800 szakembert alkalmazzunk. Azonban, ha összehasonlítod a munkánkat a többiekével, akkor megállapíthatod, hogy a top csapatok szintjén vagyunk. Az új szabályok nem lesznek hatással erre, mi mindig is konstruktőrök voltunk. Meg vannak a képességeink a tervezésre, a fejlesztésre és arra, hogy az összes alkatrészt összeszereljük. Amint világossá válik az, hogy az új regulák mit fognak tartalmazni, folytatni fogjuk a munkát általuk, és semmilyen problémát nem fognak okozni nekünk.” – nyilatkozta Szafnauer az Autosport.com-nak.