A 2020-as Olasz Nagydíjon Lewis Hamilton indulhatott a pole-ból. Mellőle Bottas, mögöttük pedig Sainz és Perez várták a lámpák kialvását.
Hamilton az élen maradt a rajt után, Bottas azonban nem rajtolt jól, előbb Sainz, majd Norris és Perez is megelőzte a finnt. Majd Bottas rádión azt jelezte, hogy defektje van, de aztán a csapattól azt az információt kapta, hogy nincs defektje és az első szárnya sem sérült meg.
Gasly és Albon is összeakadtak, utóbbi le is terelődött a pályáról. Albon később 5 másodperces büntetést kapott, mert Grosjeant leszorította a pályáról az első körben.
A hatodik körben Vettel a 17. helyen Russellel csatázott, majd kiderült, hogy a Ferrari fékje megadta magát, így Vettel versenye véget is ért.
A 21. körben Magnussen parkolta le a Haas-t, mire pályára küldték a safety cart. Hamiltonnak már több, mint 10 másodperces előnye volt, s a biztonsági autós fázist kihasználva meg is ejtett egy kerékcserét. Riválisai azonban nem követték a példáját, méghozzá azért, mert Magnussen autója miatt a boxutca zárva volt.
Csak az autó eltávolítása után érkeztek meg a többiek kerékcserére. A McLaren versenyzői együtt érkeztek, előbb Sainz, s míg a spanyol kerekeit cserélték, Norris lassabban közelített a boxbejárathoz, némileg feltartva maga mögött a többieket.
A biztonsági autó távozásakor az élen álló Hamilton jócskán lelassított, feltorlódott mögötte a mezőny, mielőtt a brit versenytempóra kapcsolt.
Szinte rögtön jöhetett is utána vissza a biztonsági autó, ugyanis a másik Ferrari is kiesett a hazai versenyükön. Leclerc elvesztette uralmát az autó mögött és a gumifalba vágódott. A Ferrari összetört, de a monacói sértetlenül szállt ki az autóból.
Eközben Giovinazzi 10 másodperces stop and go büntetést kapott, amiért behajtott a boxutcába, mikor az hivatalosan zárva volt.
Ezt követően piros zászlóval meg is szakították a versenyt, a mezőny a boxutcában sorakozott fel. A megszakítás miatt pedig mindenki szabadon cserélhetett gumit is. A sorrend ekkor: Hamilton, Stroll, Gasly, Räikkönen, Giovinazzi, Sainz, Norris, Bottas, Latifi, Ricciardo, Verstappen.
A szünet alatt Hamiltonnak is kiosztották a 10 másodperces stop and go büntetést, ugyanazért, mint Giovinazzi.
Az eset azonban furcsa volt, mivel a boxutca bejáratánál nem lehetett látni semmilyen jelzést arról, hogy zárva lenne…
16.20-kor a safety car felvezette a mezőnyt és újabb álló rajt következett. A verseny a 28. körben folytatódott.
Hamilton maradt az élen, mögötte Gasly, Räikkönen, Giovinazzi, Stroll, Sainz, Norros, Bottas.
A 29. körben Hamilton a boxba hajtott letölteni a büntetését, így Gasly vette át a vezetést. Hamilton így az utolsó helyre esett vissza. Majd hasonlóan tett Giovinazzi is.
Eközben Verstappen is kiesett, a boxba hajtott és leparkolta Red Bullját.
A 34. körben Sainz megelőzte Räikkönent és átvette a második helyet.
Később a finn visszacsúszott, Gasly-t Sainz és Stroll követte.
A 47. körben Hamilton már a pontszerző 10. helyen haladt.
A verseny végére Sainz megközelítette Gasly-t, de nem maradt ideje az előzésre.
Végül Pierer Gasly pályafutása első győzelmét aratta az Olasz Nagydíjon! Sainz és Stroll állhattak még dobogóra!
A 2020-as Olasz Nagydíjon Lewis Hamilton indulhatott a pole-ból. Mellőle Bottas, mögöttük pedig Sainz és Perez várták a lámpák kialvását.
Hamilton az élen maradt a rajt után, Bottas azonban nem rajtolt jól, előbb Sainz, majd Norris és Perez is megelőzte a finnt. Majd Bottas rádión azt jelezte, hogy defektje van, de aztán a csapattól azt az információt kapta, hogy nincs defektje és az első szárnya sem sérült meg.
Gasly és Albon is összeakadtak, utóbbi le is terelődött a pályáról. Albon később 5 másodperces büntetést kapott, mert Grosjeant leszorította a pályáról az első körben.
A hatodik körben Vettel a 17. helyen Russellel csatázott, majd kiderült, hogy a Ferrari fékje megadta magát, így Vettel versenye véget is ért.
A 21. körben Magnussen parkolta le a Haas-t, mire pályára küldték a safety cart. Hamiltonnak már több, mint 10 másodperces előnye volt, s a biztonsági autós fázist kihasználva meg is ejtett egy kerékcserét. Riválisai azonban nem követték a példáját, méghozzá azért, mert Magnussen autója miatt a boxutca zárva volt.
Csak az autó eltávolítása után érkeztek meg a többiek kerékcserére. A McLaren versenyzői együtt érkeztek, előbb Sainz, s míg a spanyol kerekeit cserélték, Norris lassabban közelített a boxbejárathoz, némileg feltartva maga mögött a többieket.
A biztonsági autó távozásakor az élen álló Hamilton jócskán lelassított, feltorlódott mögötte a mezőny, mielőtt a brit versenytempóra kapcsolt.
Szinte rögtön jöhetett is utána vissza a biztonsági autó, ugyanis a másik Ferrari is kiesett a hazai versenyükön. Leclerc elvesztette uralmát az autó mögött és a gumifalba vágódott. A Ferrari összetört, de a monacói sértetlenül szállt ki az autóból.
Eközben Giovinazzi 10 másodperces stop and go büntetést kapott, amiért behajtott a boxutcába, mikor az hivatalosan zárva volt.
Ezt követően piros zászlóval meg is szakították a versenyt, a mezőny a boxutcában sorakozott fel. A megszakítás miatt pedig mindenki szabadon cserélhetett gumit is. A sorrend ekkor: Hamilton, Stroll, Gasly, Räikkönen, Giovinazzi, Sainz, Norris, Bottas, Latifi, Ricciardo, Verstappen.
A szünet alatt Hamiltonnak is kiosztották a 10 másodperces stop and go büntetést, ugyanazért, mint Giovinazzi.
Az eset azonban furcsa volt, mivel a boxutca bejáratánál nem lehetett látni semmilyen jelzést arról, hogy zárva lenne…
16.20-kor a safety car felvezette a mezőnyt és újabb álló rajt következett. A verseny a 28. körben folytatódott.
Hamilton maradt az élen, mögötte Gasly, Räikkönen, Giovinazzi, Stroll, Sainz, Norros, Bottas.
A 29. körben Hamilton a boxba hajtott letölteni a büntetését, így Gasly vette át a vezetést. Hamilton így az utolsó helyre esett vissza. Majd hasonlóan tett Giovinazzi is.
Eközben Verstappen is kiesett, a boxba hajtott és leparkolta Red Bullját.
A 34. körben Sainz megelőzte Räikkönent és átvette a második helyet.
Később a finn visszacsúszott, Gasly-t Sainz és Stroll követte.
A 47. körben Hamilton már a pontszerző 10. helyen haladt.
A verseny végére Sainz megközelítette Gasly-t, de nem maradt ideje az előzésre.
Végül Pierer Gasly pályafutása első győzelmét aratta az Olasz Nagydíjon! Sainz és Stroll állhattak még dobogóra!
Versenyző | Csapat | Differencia | |
1 | Pierre Gasly | AlphaTauri | – |
2 | Carlos Sainz Jr. | McLaren | 0.415 |
3 | Lance Stroll | Racing Point | 3.358 |
4 | Lando Norris | McLaren | 6 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 7.108 |
6 | Daniel Ricciardo | Renault | 8.391 |
7 | Lewis Hamilton | Mercedes | 17.245 |
8 | Esteban Ocon | Renault | 18.691 |
9 | Daniil Kvyat | AlphaTauri | 22.208 |
10 | Sergio Perez | Racing Point | 23.224 |
11 | Nicholas Latifi | Williams | 32.876 |
12 | Romain Grosjean | Haas | 35.164 |
13 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 36.312 |
14 | George Russell | Williams | 36.593 |
15 | Alex Albon | Red Bull | 37.533 |
16 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 55.199 |
Max Verstappen | Red Bull | ||
Charles Leclerc | Ferrari | ||
Kevin Magnussen | Haas | ||
Sebastian Vettel | Ferrari |