A Hyundai és Michelisz visszatért a WTCR élmezőnyébe, de most mindenki a második futamon nagyot bukó Girolami felépüléséért izgul inkább.
Első futam
Az első verseny változó körülmények között indult, így a gumiválasztás határozta meg a pilóták tempóját.
Ugyan Nick Catsburg elment mellette, Nathanael Berthon hamar visszaszerezte a vezetést, és onnantól kezdve nem engedte el. Mögé Tarquini zárkózott fel másodiknak, a dobogó pedig Jean-Karl Vernay-jel lett teljes.
A negyedik helyen Girolami haladt csapattársa, Guerrieri előtt. A csapat azt mondta neki, nem kell aggódnia, hiszen a bajnokság érdekében őt részesítik előnyben. Az utolsó körben azonban a tavalyi második helyezett mégis elment a bajnokságban jobban álló honfitársa mellett, ezzel megbontva a hondások egységét.
Michelisz tizedik lett, a hetedikről rajtolva, de nem járt olyan rosszul, mint Catsburg, aki a túlmelegedő hátső esőgumik miatt az élről csúszott vissza a pontzónán kívülre. Tassi végzett a bajnoki címvédő mögött, legjobb Zengősként pedig Azcona végzett nyolcadik helyen.
Második futam
A második versenyre sem csitultak el az indulatok, és nem múlt el az Audi fölénye sem, ugyanis Berthon csapattársa, a veterán Tom Coronel állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
A holland Guerrierivel csatázott nagyot az élen, de végül Comtoyou egy-kettő lett a vége, amit az újonc Gilles Magnus egészített ki.
Az utolsó körben Jean-Karl Vernay a negyedik helyért küzdve Girolamival ütközött, utóbbi nagy sebességgel csapódott a szalagkorlátnak. Kórházba is szállították, ami véget vetett a hétvégéjének, nem indulhatott a harmadik futamon.
„Néstor Girolamit kivizsgálásra vitték a pályakórházba. Bebu jól van, de további előzetes vizsgálatok miatt egy helyi kórházba szállították át.” – olvasható a Honda közleményében.
Ami a magyar kontingenst illeti, Michelisz hetedikként zárt, Tassi kiesett, a Zengősök közül meg Azcona és Boldizs szerzett pontot a ötödik, illetve 13. helyen.
Harmadik futam
Ezt követte a harmadik verseny, amit a magyar címvédő a második helyről kezdhetett meg. Ő jött el a legjobban a rajttól, de egy Vernaytől kapott érintésnek köszönhetően visszaesett egészen a 14. helyre. Így pedig a márkatárs, Nick Catsburg került az élre.
A mezőny hátsó végében a pontversenyben élen álló Ehrlacher keveredett nehéz helyzetbe, mert nyomás alá helyezte őt a visszatérő Comte, illetve a szabadkártyás Fulín. Nagybátyja, Muller a segítségére sietett és hátvédként szolgált rokona számára, de a fölzárkózó Michelisz végül mindkettejük mellett el tudott menni, és így tizedik lett.
Catsburg mögött a balhés Vernay, és a második dobogóját szerző Berthon futott be a célba. Coronel hatodik helyével felzárkózott Ehrlacherre a bajnokságban, de tőle nincs messze Vernay sem.
A bajnokság állása Szlovákia után:
# | Pilóta | Márka | Csapat | Pontok | |
1 | ?? Yann Ehrlacher | Lync&Co | Cyan | 112 | 0 |
2 | ?? Tom Coronel | Audi | Comtoyou | 92 | -20 |
3 | ?? Jean-Karl Vernay | Alfa Romeo | Mulsanne | 89 | -23 |
4 | ?? Esteban Guerrieri | Honda | Münnich | 79 | -33 |
5 | ?? Gilles Magnus | Audi | Comtoyou | 78 | -34 |
6 | ?? Nathanael Berthon | Audi | Comtoyou | 74 | -38 |
7 | ?? Yvan Muller | Lync&Co | Cyan | 73 | -39 |
8 | ?? Nestor Girolami | Honda | Münnich | 72 | -40 |
9 | ?? Thed Björk | Lync&Co | Cyan | 64 | -48 |
10 | ?? Nick Catsburg | Hyundai | Engstler | 52 | -60 |
11 | ?? Mikel Azcona | Cupra | Zengő | 49 | -63 |
12 | ?? Santiago Urrutia | Lync&Co | Cyan | 48 | -64 |
13 | ?? Attila Tassi | Honda | Münnich | 43 | -69 |
14 | ?? Norbert Michelisz | Hyundai | BRC | 38 | -74 |
15 | ?? Gabriele Tarquini | Hyundai | BRC | 25 | -87 |
16 | ?? Tiago Monteiro | Honda | Münnich | 25 | -87 |
17 | ?? Luca Engstler | Hyundai | Engstler | 22 | -90 |
18 | ?? Boldizs Bence | Cupra | Zengő | 13 | -99 |
19 | ?? Aurélien Comte | Renault | Vukovic | 9 | -103 |
20 | ?? Kismarty-Lechner Gábor | Cupra | Zengő | 8 | -104 |
21 | ?? Jack Young | Renault | Vukovic | 0 | -112 |