A Forma-1-es főnökök összeülnek majd Portimaoban, hogy a sport jövőbeli motorszabályairól beszélgessenek.
A Honda 2021 végén kiszáll a sportból, ennek pedig az az oka, hogy zöldebb, relevánsabb technológiai irányba szeretnének tartani.
Ideje hát a Forma-1-nek is átgondolnia, hogy milyen irányt jelölnek ki az erőforrások terén.
„Azt hiszem ez (a Honda távozása) sajnálatos a Forma-1 számára, de egyfajta figyelmeztetés is” – véli a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
Míg a legtöbb bajnokság az elektromos erőforrások irányába tart, addig a Forma-1 szintetikus, „e-üzemanyagot” szeretne kifejleszteni, 2026-ra.
Horner szerint azonban nincs idő 2026-ig várni.
„Azt hiszem igazán át kell gondolnunk; 2026 túl soká van az új erőforráshoz” – mondja Horner.
„Mi lesz a technológia? Minek kellene lennie? Ezeket a kérdéseket gyorsan meg kell válaszolnunk annak érdekében, hogy ütemezhessük a sport jövőjét.”
Abban a legtöbben egyetértenek, hogy a jelenlegi erőforrások nem vonzzák az új gyártókat az F1-be, mivel azok túl drágák, túl összetettek, az utcaiak tekintetében nem relevánsak, nem zöldek eléggé és nem eléggé hangosak. Ráadásul 2014 óta dominál velük a Mercedes.
Portugáliában mindez terítékre kerül a csapatfőnökök, a Liberty Media képviselői és az FIA elnöke, Jean Todt közt.”