Az Emilia Romagna Nagydíjon Valtteri Bottas rajtolt az elről, mellőle csapattársa, Lewis Hamilton. A második rajtsor Max Verstappené és Pierre Gasly-é volt.
Bottas jól jött el a rajt után, Verstappen feljött a második helyre. Hamiltont kis híján még Ricciardo is megelőzte, de végül nem sikerült neki. Gasly az 5. helyre csúszott vissza.
Az első körben Magnussent megforgatta Vettel, mire a dán az utolsó helyre esett vissza.
Stroll Ocon autójának hátuljával ért össze és egy darab le is tört a Racing Point első szárnyából.
A 8. körben Gasly-nek szólt a csapata rádión, hogy valami probléma van az autójával és fel kell adnia a versenyt.
Boxkiállása után Bottas Hamilton mögé került. A brit sokáig kint maradt még és egyre növelte előnyét.
A 30. körben Ocon parkolta félre a Renault-t, virtuális biztonsági autó (VSC) lépett életbe. Hamilton kiválóan ki is használta kerékcserére a lehetőséget, hogy a mezőny nem gyorsulhat. Majd amint távozott a boxból, véget is ért a VSC-s fázis. Így Hamilton meg tudta tartani az első helyet.
A rádión való beszélgetésből az derült ki, hogy Bottas autója alá beszorult valami törmelék, ami nehezítette a finn helyzetét, és többször el is fékezte magát.
Vettel a kiváló negyedik helyen haladat, mikör kiment a boxba, de a Ferrari elrontott a kerékcseréjét, két kerék felrakása sem ment zökkenőmentesen. A német a 14. helyre csúszott vissza.
A 43. körben Bottas ismét hibázott, mire Verstappen reagált és megelőzte őt.
A 49. körben Magnussen is kiállt a versenyből technikai probléma miatt, míg Kimi Räikkönen csak ekkor érkezett meg a kerékcserére, a negyedik helyről. A finn a 12. helyre tért vissza.
Az 51. körben Max Vertappen versenye is véget ért a második helyről, miután hirtelen defektet kapott jobb hátsó gumija.
Az eset miatt pályára küldték a safety cart. Ekkor Hamiltont hívták volna a boxba, de elkésett, így Bottas érkezett meg kerékcserére. A második helyre tért vissza, Hamilton mögé.
Perez is kerékcserén volt a harmadik helyről, így a 7.-re csúszott vissza.
A következő körben aztán Hamilton is lecserélte a Pirelliket, de vissza tudott térni Bottas elé.
A biztonsági autós fázis alatt George Russell hibázott és törte össze a Williamset.
Stroll boxkiállása sem volt zökkenőmentes, nem fékezett időben és ellökte az egyik csapattagot.
A safety car az 57. kör végén távozott, ekkor Hamilton, Bottas, Ricciardo, Leclerc volt a sorrend az élen.
Albon szinte rögtön visszacsúszott a mezőny végére, miután megforgatta a Red Bullt.
Romain Grosjean 5 másodperces büntetést kapott pályaelhagyásért.
A 63 körös versenyt végül Lewis Hamilton nyerte, Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo előtt. Ezzel a Mercedes bebiztosította magának 7. konstruktőri bajnoki címét.
Végeredmény:
Versenyző | Csapat | Differencia | Boxkiállások | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | – | 2 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 5.783 | 2 |
3 | Daniel Ricciardo | Renault | 14.32 | 1 |
4 | Daniil Kvyat | AlphaTauri | 15.141 | 2 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 19.111 | 1 |
6 | Sergio Perez | Racing Point | 19.652 | 2 |
7 | Carlos Sainz Jr. | McLaren | 20.23 | 2 |
8 | Lando Norris | McLaren | 21.131 | 2 |
9 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 22.224 | 1 |
10 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 26.398 | 1 |
11 | Nicholas Latifi | Williams | 27.135 | 1 |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 28.453 | 2 |
13 | Lance Stroll | Racing Point | 29.163 | 3 |
14 | Romain Grosjean | Haas | 32.935 (5mp büntetéssel) | 2 |
15 | Alex Albon | Red Bull | 57.284 | 2 |
George Russell | Williams | 1 | ||
Max Verstappen | Red Bull | 1 | ||
Kevin Magnussen | Haas | 2 | ||
Esteban Ocon | Renault | 1 | ||
Pierre Gasly | AlphaTauri | 1 |