Lewis Hamilton sikerével ért véget az első Emilia Romagna Nagydíj, és ennek köszönhetően egy újabb rekordközeli mérföldkőhöz érkezett. Rajta kívül Verstappen és Stroll sorozata szolgáltat még érdekességet, illetve Ricciardo dobogós helyezései.
A hatszoros világbajnok brit pilóta Imolában 45 kört töltött az élen, ezzel pedig átlépte az 5000 élen törtött kört F1-es pályafutása során, egész pontosan 5021 élen töltött körnél jár jelen pillanatban. Rajta kívül csupán Michael Schumacher tudta elérni ezt a mérföldkövet, ő végül 5111 körig jutott, így Hamilton számára ez a rekord is belátható közelségbe került.
Legkorábban pedig a Bahreini Nagydíjon ezt a rekordot is a magáénak tudhatja majd a bajnok aspiráns.
Remek szériában van Max Verstappen is, aki a tavalyi Amerikai Nagydíj óta, vagyis majdnem napra pontosan egy éve minden befejezett versenyén dobogóra állt. Az elmúlt 16 versenyből 12-t fejezett be, és mindegyik alkalommal pódiumra állhatott, legutoljára tavaly Mexikóban fordult elő vele az, hogy nem dobogós pozícióban látta meg a kockás zászlót, akkor negyedik volt.
A holland versenyző idén négyszer esett ki, és a jelek szerint Olaszország nem hoz neki szerencsét, ugyanis Monzában, Mugelloban és Imolában is a kiesés sorsára jutott, emellett pedig az évadnyitó Osztrák GP jelentett neki idő előtti feladást. Ráadásul a korábbi években sem tudott jól menni az Olasz Nagydíjakon, dobogóra még nem állt, legjobb eredménye a 2018-as ötödik pozíció volt.
A Red Bull pocsék olaszországi teljesítményét Alex Albon javította ki némelyest, ugyanis a thai máig egyetlen dobogós helyezése, amit Mugelloban szerzett, egyben a Red Bull egyetlen dobogós eredménye is a hibrid érában olasz földön.
Az elmúlt versenyeken Daniel Ricciardo jelentett üde színfoltot az élmezőnyben, ugyanis az ausztrál az Eifel Nagydíjon szerezte meg a Renault első dobogóját 2011 óta, amit most Imolában egy újabbal megfejelt. Ezzel pedig elmondhatja magáról, hogy 2017 óta először fordult elő vele, hogy három futam alatt kétszer is a dobogón pezsgőzhetett. A hétszeres futamgyőztes akkor a Red Bull versenyzőjeként, egymás után háromszor is a top háromban zárt (Szingapúr, Malajzia Japán). Egy évvel később ugyan két versenyt meg is nyert a Red Bull-lal (Kína és Monaco), ám abban az évben többször nem tudott dobogón zárni a sorozatos technikai gondjai miatt.
Lance Stroll öt futammal ezelőtt Monzában szerezte meg karrierje második dobogós helyezését, azóta viszont képtelen volt pontot szerezni. Három kiesés és egy kihagyott futam (Eifel Nagydíj) után Imolában csak a 13.lett. A kanadai az azt megelőző hét futamon – Monzát is beleszámítva – mindig pontot tudott szerezni.
Összehasonlításképpen, ezen az öt futamon a csapattársa Sergio Pérez 48 pontot szereztt, míg az őt helyettesítő Nico Hülkenberg is négy egységet megkaparintott.