Yuki Tsunoda elismerte, hogy kell egy két nap neki, mire teljesen magához tér a Forma-1-es tesztje után, miután bemutatkozhatott az STR13 konstrukcióval. Szerdán Imolában az AlphaTaurival ismerkedhetett meg az autóval, és elmondása szerint nagyon igénybe vette őt fizikalilag, ami kicsit meglepte.
A Carlin versenyzője a csapat 2018-as betontorpedójával körözhetett Olaszországban. Ezt annak köszönheti, hogy újoncként sikeresen mutatkozott be a Formula 2-ben, ahol jelenleg harmadik a bajnokságban. Így nyilatkozott az élményeiről:
„Könnyebb volt vezetni, de fizikailag keményebb menet volt. Arra számítottam, hogy fizikailag kicsit kevesebb lesz a hatása, főleg a nyaknál. Azt gondoltam, hogy elég edzett lesz hozzá a nyakam, de keményebb volt a dolog. Egész életemben eddig, és a Formula 2-ben is nem éreztem nagyon meg a nyakamnál az erőket, mivel elég erős, de a Forma-1-es autó húzós volt. Különösen a fékezés volt nehéz, a zónában a fékhatás eredményeképp előre bicsaklott a fejem. Ezt persze próbáltam megakadályozni azzal, hogy óvatosabban fékezek, de az ereje nagyobb, mint azt gondoltam. Ez azt is jelenti egyben, hogy rengeteget kell edzenem a következő szezonig, vagy a következő alkalomig is, hogy egyáltalán Forma-1-es autót vezethessek, erre készülnöm kell.”
Nem csak a fizikai hatásaitól esett le az álla, hanem az AlphaTauri tempójától és erejétől. Elárulta, hogy sokkoló volt a rendszernek is, amikor először rálépett a gázpedálra:
„Az első etapban esett az eső, de még ilyen körülmények között is érezni lehetett, hogy elképesztően nagy a teljesítménye, amint ráléptél a gázpedálra. Nedves körülmények között is erősebbnek éreztem, mint a Formula 2-es autót szárazon. Ez lepett meg leginkább. A másik pedig a fékhatás szárazon óriási. Hihetetlen.”
A tesztre a Honda és a Red Bull juniorjának azért is volt szüksége, hogy meglegyen az alap szuperlicenszéhez az előírt megtett 300 km, amely kell ahhoz, hogy részt vehessen egy Forma-1-es hétvégén, az első szabadedzésen. Nevezni fogják még a szezon vége előtt egy F1-es szabadedzésre, a fiatal pilóták tesztjén pedig már biztosan részt vehet majd Abu Dhabiban a szezonzáró után. Így vélekedik erről Tsunoda:
„Amennyiben lehetőséget kapnék Bahreinben a szabadedzésen, az húzós lesz a szoros időterv miatt. Hamar hozzá kell szoknom mindkét autóhoz.”