A Török Nagydíj eredetileg nem szerepelt a 2020-as Forma-1-es versenynaptárban. Sőt 2011 óta nem volt része annak. Visszatérése a koronavírus járványnak „köszönhető”; annak, hogy emiatt újra kellett gondolni a versenynaptárat.
Mivel a török pályán régóta nem volt érdemleges esemény, a versenyhétvége előtt újraaszfaltozták. Ennek azonban az lett az eredménye, hogy a versenyzők rengeteget csúszkáltak a pályán, ezt pedig csak fokozta, hogy még az eső is leesett a friss aszfaltra.
Emiatt sok kritika érte a pályát, illetve az aszfaltját.
„Ennek a hétvégének semmi köze nem volt ahhoz, amiről a Forma-1 szól” – mondta George Russell. „Ha káoszt, vérontást, és azt akarod látni, hogy a versenyzők idiótának tűnnek, arra vannak más kategóriák és sportok, amit nézhetsz.”
Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke elismeri, hogy az új aszfalt meglepte a Pirellit és a csapatokat, de szerinte ennek csak az az oka, hogy az utolsó pillanatban kellett reagálni.
„Azt gondolom, hogy jobb benyomást akartak tenni az új aszfalttal” – mondta Isola. „Jobban néz ki a pálya új aszfalttal, szóval megértem, miért csinálták. Jó ideje volt már, hogy itt járt a Forma-1.”
„Mikor leteríti az ember az új aszfaltréteget, akkor még van benne olaj és mikor esik, az olaj felszínre kerül és ez csúszóssá teszi a pályát.”
Ettől függetlenül szerinte fel lett fújva ez a probléma.
„Nem volt sok tapadás de szerintem ez nem volt akkora dráma” – mondta. „A pálya körülmények csak extra kihívást generáltak, a versenyzőknek és a mérnököknek is. Ez talán még izgalmasabbá tette a versenyzést.”