Lewis Hamilton könnyen lehetne mostanra már nyolcszoros világbajnok is. 2007-ben azonban rejtelmes körülmények között csúszott ki kezei közül a bajnokság, amit azóta sem magyaráztak meg.
Az utolsó két fordulóra 12 pont előnnyel – akkor még csak 10 járt egy győzelemért – érkezett meg az akkor még első szezonját futó brit. Kínában és Brazíliában azonban egyszerűen összeomlott. Arról, hogy mi történt a háttérben, mai napig nem tudni sokat.
Amikor 2012-ben erről kérdezték, Hamilton kitért a válasz elől:
„Akkor nem tudtam, mi folyik körülöttem. Most már tudom. De nem olyan dolog, amiről beszélhetek.”
Akkoriban történt a McLaren és a Ferrari kémkedéses ügye, a spygate, aminek során a brit csapat az olaszok autójáról 680 oldalnyi adatot szerzett meg.
Max Mosley, az FIA előző elnöke régóta nem szimpatizált Ron Denisszel a McLaren csapatfőnökével, ezért alapos vizsgálatot folytatott ellenük. Végül a pénzbírság mellett kizárták őket a konstruktőri bajnokságból – ami egy bajnoki cím elvesztését is jelentette.
Ezzel szemben a csapat pilótái – Hamilton és Alonso – megtarthatták a pontjaikat. Ezt a döntést négy versennyel a szezon vége előtt hozták, hogy ne öljék ki az izgalmat az egyéni címért folytatott küzdelemből, és adják oda azt Kimi Räikkönennek – aki végül mégis elhódította a címet.
Azt pletykálták, hogy Bernie Ecclestone kérésére Mosley nem terjesztette ki a büntetést a pilótákra is.
Bár a Kínai Nagydíj előtt hozták meg a döntést, a McLaren feje felett lógott még egy vizsgálat, ami azt volt hivatott kideríteni, hogy a britek 2008-as autója tartalmazott-e a Ferraritól lopott ötleteket. Amennyiben ez beigazolódott volna, kitilthatták volna őket a jövő évi versengésből is.
Ez pedig minden bizonnyal csapat végét is jelentette volna. A Mosley és Dennis közötti feszültség pedig egy érdekes politikai felhangot adott a dologhoz.
Hamilton mesteri esős győzelmet aratott Fujiban, így csapattársa, Alonso előtt 12, Räikkönen előtt pedig 17 ponttal vezetett. Nehéz volt elképzelni, hogyan bukhatja el, hogy ő legyen az első újonc bajnok.
Egész évben elképesztő teljesítményt nyújtott, amit addig nem lehetett látni egy elsőévestől. Ha az év végén visszavonul, talán akkor is a sport legnagyobbjai közé sorolják. Meg is említette ezt, azzal kapcsolatban, amikor büntetést kértek ellene amiatt, hogy Japánban agresszíven melegítette a gumikat, és ezzel Mark Webber és Sebastian Vettel balesetét okozta.
Büntetés a csapat fölött, büntetés fölötte, az egész éves harc Alonsóval (a címvédővel), és csapat rossz viszonya a spanyollal rátett még egy lapáttal a nyomásra.
„Nem hiszem, hogy akár egy apró dolgot is rosszul csináltam volna.” – utalt az előző versenyre a sanghaji sajtónapon. – „Nem bántottam senkit, és nem tettem olyat, ami veszélybe sodort volna bárkit is. De úgy jöttem ide, hogy biztos voltam benne, megbüntetnek valamiért.”
„Nem lenne jó ez a sportnak, de ha így lesz továbbra is, akkor ez nem az a hely, ahol lenni szeretnék.” – adott hangot elégedetlenségének Hamilton.
Ezt még a döntéshozók ülése előtt nyilatkozta. Erről egy Ecclestone-hoz közeli ember ezt mondta:
„Mondtam neki (Bernie-nek), ez túl sok. Igen szeretnénk a végét izgalmassá tenni, de ez túl megy a határon. Az embereknek nem tetszene.”
És nem is lett büntetés.