Gasly korábban az Indy 500-hoz hasonlította a Szahír Nagydíj által nyújtott szokatlan kihívást.
Lehet azonban, egy másik híres versenyt kéne példának tekintenie, amit a franciák jól ismernek…
Hosszú egyenesek, és csak pár komolyabb kanyar. Akár a monzai pályáról is lehetne szó, mégis egy ismeretlen és új szituáció várja a pilótákat a hétvégén.
Sokak a szélárnyékozás előtérbe kerülését várják, Lewis Hamilton kiesésével pedig szinte „mindenki előtt lehetőség nyílik a győzelemre”.
Még az is, akinek nincs annyira erős motorja, megbújhat a többiek mögött. És míg DRS-sel tartja az iramot, spórolhat az üzemanyaggal, az akkumulátor energiáival, és ha ügyes, a gumikkal is.
Aki sokat néz országúti kerékpárversenyeket, tudja; az energia beosztása kulcsfontosságú, és míg a többiek húzzák az igát a mezőny elején, érdemes kivárni, és a megfelelő pillanatban támadást indítani.
Legutóbb hasonló pályán meglepetés győzelem született, Pierre Gasly révén…
A Forma-1-es történelem legszorosabb győzelmi különbsége is a szélárnyékozáshoz kötődik. 1971-ben, az Olasz Nagydíjon egy század döntött a futamgyőzelemről, egy másik P.G., Peter Gethin javára, akkor először, és utoljára.
Ha ez nem lenne elég, a „macska”, Lewis Hamilton „nincs a háznál”, így az „egereké” lehet a főszerep, akár éppen a helyére kinevezett George Russellé…
A fogadóirodák nem számítanak csodára, Max Verstappennek adják a legnagyobb esélyt. Amennyiben ismét sikerül „elszökniük” Bottasszal és/vagy Russellel az első pár körben, akkor nem hagynak esélyt annak, aki csak a „mezőnyben teszi a kereket”. Ám, ha a szélárnyék lesz az úr…
Bár a dobogón nagyobb volt a változatosság, mint az elmúlt években, eddig két versenyt nem a Mercedes nyert meg idén, ez is megváltozhat. Bár, hogy ki lehet erre esélyes, azt még nehéz eldönteni.
Verstappen mellett talán Russell személyében arathat új győztest a királykategória, de akár a harmadik erőnek tartott – de eddig balszerencsés – Racing Point, a kiváló formában lévő Sergio Pérezzel is odaérhet a dobogóra, de akár annak legfelső fokára is.
Egy biztos, nagy várakozás előzi meg az első – és valószínűleg utolsó – Szahír Nagydíjat.