back to top
KezdőlapFormula 1Nem igaz, hogy megolvadt Grosjean sisakja, sőt a tüdejét is megvédte

Nem igaz, hogy megolvadt Grosjean sisakja, sőt a tüdejét is megvédte

-

A sisak gyártója cáfolja, hogy Romain Grosjean múlt vasárnapi, bahreini versenyen történt durva balesete során a sisakrostély megolvadt volna.

Grosjan és a Haas szalagkorlátba vágódott, az autó kettészakadt és hatalmas lángokkal kezdett el égni. Szerencsére a versenyző ki tudott szabadulni és pár égési sérüléstől eltekintve jól van. Már a kórházból is kiengedték, és bár nem indul most a Szahír Nagydíjon, ott van a versenyhelyszínen és már felesége is utána ment.

Az F1-es orvosi csapat tagja, Dr Ian Roberts, aki szinte azonnal a baleset helyszínén volt segíteni Grosjeannak, korábban azt állította, hogy a a versenyző sisakjának rostélya „teljesen átlátszó lett és valójában megolvadt”

Ezt azonban a gyártó, a Bell cáfolja. A vezérigazgató Stephane Cohen a sisak vizsgálata után azt mondta, hogy az „pontosan úgy teljesített, ahogy az elvárható volt olyan körülmények között”.

„A tűzállóság tekintetében minden megfelelően működött. A rostély is teljesen rendben volt” – mondta Cohen a RaceFansnek.

„Az egyetlen dolog, ami megolvadt, azok a letépő szalagok (az egyenként letéphető fóliák) a rostély külső oldalán. Ettől meglehetősen átlátszóvá vált a rostély, főleg a sisak bal oldalán, ahol a tűz érte.”

A sisak abban is segített Grosjean számára, hogy tüdeje ne sérüljön meg olyan módon, mint Niki Laudának 1976-ban.

„Ha egyhelyben vagy, nagyon csekély a kívülről beáramló levegő mennyisége a sisakba, ami fontos terület számunkra.

„Ezért a Bell büszkén mondja, hogy nem csak megfeleltünk az elvárásoknak, hanem túl is teljesítettük azt” – folytatta Cohen.

„Mivel ilyen balesetekben, mikor valaki több, mint 25 másodpercet tölt a tűzben, könnyen belélegezheti a forró gázokat, gőzöket, amig tüdőkárosodást okoznak. És ez nem történt meg. Semmi nem jutott be a sisakba.”

„Nagyon örülünk tehát annak, hogy a sisak így teljesített ilyen váratlan körülmények között.”

Grosjean azonban a sisakon túl a többi fejlett biztonsági előírásnak is köszönheti életét. Ezt méltatta Cohen is,

„Mint közösség – az FIA, a sisakgyártól és mindenki, aki érintett a biztonság területén -, büszkék lehetünk arra, hogy bár hatalmas volt a lassulás, Romain végig eszméleténél maradt.”

„Nem ájult el az ütközéstől és képes volt kiszállni az autóból.”

„El tudják képzelni, mi lett volna, ha eszméletét veszti? Teljesen más végkimenetele lett volna.”