KezdőlapFormula 1Perez az utolsó helyről nyert; óriási dráma a Mercedesnél

Perez az utolsó helyről nyert; óriási dráma a Mercedesnél

-

A szezon utolsó előtti versenyére került sor ma. Az első sorból Valtteri Bottas és George Russell indulhatott a Mercedesszel, míg a második sort Max Verstappen és Charles Leclerc foglalhatta el a Red Bull és a Ferrari képviseletében.

A rajtot követően Russell kigyorsítása olyan jól sikerült, hogy szinte rögtön át is vette a vezetést. Mögötte azonban nagy lett a tumultus. Ennek eredményeként Verstappen, Perez és Leclerc akadtak össze. Leclerc azonban egy jobbosban későn fékezett, kiforgatta Perezt, Vertsappen pedig próbálta kikerülni a csúszó Racing Pointot, azonban hátulról éppen eltalálta még kicsit a szintén csúszó Ferrari. Leclerc és Verstappen ki is estek, és pályára hajtott a biztonsági autó. Perez folytatni tudta, de egy boxkiállásra szüksége volt.

A 6. kör végén távozott a biztonsági autó, ekkor a sorrend Russell, Bottas, Sainz, Ricciardo volt az élen.

Az újraindítás után Russell megtartotta az első helyet, Bottast azonban körbeautózta Sainz. Nem sokáig volt azonban második, a spanyol hibáját kihasználva a finn visszavette a pozíciót és üldözőbe vette Russellt.

Mindeközben a mezőny végéről induló Norris már a 9. helyen haladt.

A 10. helyen haladó Vettelt pedig Albon előzte, de a négyszeres bajnok visszacserélte a pozíciókat.

A rajt utáni kalamajka miatt az utolsó helyre visszaesett Perez is a 10. körben már a 12. helyen haladt.

A 11. körben aztán Vettelt Albon, majd Perez is megelőzte.

A 21. körben a Norrist Albon és Perez is megelőzte, mire Norris ki is ment kerékcserére. Ezt követően Perez Albont is megelőzte. Nem bízta a véletlenre, hiszen a thai red bullos ülésére pályázik 2021-re.

Russell rádión érdeklődött, hogy Bottas használja-e a rázóköveket, mert ha ő is használná, még tudna gyorsulni. Azt a választ kapta, hogy Bottas többet használja nála a rázóköveteket. Russell el is kezdett e szerint vezetni és gyorsult is ezzel.

Nem sokkal később azonban mindkét mercedesesnek szóltak, hogy a nyolcas kanyarban kerüljék el a rázóköveket.

A 32. körben Perez már az 5. volt, úgy, hogy az előtte lévők még nem voltak kint a boxban.

A 43. körben már csak Russell, Bottas és Albon voltak azok, akik még nem voltak kerékcserén. A sorrend Russell, Bottas, Perez, Albon, Sainz volt.

Russell a 45. körben érkezett, hogy kemény keverékű Pirellikre váltson. A második helyre tért vissza.

Bottas a 49. kör végén érkezett kerékcserére, így Russell simán visszavette a vezetést. A finn kint maradós taktikája olyannyira nem jött be, hogy a korábbi alig 3 másodperces lemaradása 8,5 másodpercre nőtt a boxkiállás után.

Az 55. körben virtuális biztonsági autós fázis következett, miután Latifi félreállt a williamsszel.

A 61. körre a sorrend a következőképp alakult: Russell, Bottas, Perez, Ocon, Stroll.

Majd jött egy újabb vitruális biztonsági autós fázis, mert Aitken a pályán hagyta első szárnáyt. Megforgott és kissé eltalálta a falat, így leesett a szárny az autójárül, de ő még be tudott menni a boxba. Majd valós biztonsági autós fázis lett belőle.
Ez idő alatt mindkét Mercedes érkezett újabb kerékcserére, szinte egyszerre. Előbb Russell, majd Bottas, de a finnek még kicsit várnia is kellett. A finn kerékcseréjét ráadásul el is rontották, rengeteg időt töltött a boxban.
Ezt követően Russellt még vissza is hívták újabb cserére, mert „összekeverték” a gumikat. Látszólag azonban azonos keverékek kerültek fel az autójára, így arra lehetett következtetni, hogy Bottas kerekeit készítették ki neki. Mikor a bal elsőt cserélő ember ezt érzékelte, végük fent hagyták rajta a korábbiakat. Ezt követően hívták ki újra, hogy megfelelőekre cseréljék a gumikat.

A sorrend az élen átalakult: Perez, Ocon, Stroll, Bottas, Russell, Sainz.

A 68. kör végén távozott a biztonsági autó, a sorrend maradt, bár Russell próbált támadó pozícióba kerülni Bottasszal szemben, majd nem sokkal később meg is előzte a finnt, majd levadászta Strollt is, és Ocont is.

Bottas teljesen elvesztette a fonalat, a 9. helyre csúszott vissza, mire Russellel azt közölték rádión, hogy bal hátsó defektje van, és ismét ki kellett mennie kerékcserére. A 15. helyre csúszott vissza.

A kaotikussá alakult Szahír Nagydíjat végül Sergio Perez nyerte, akit a futam elején kilöktek, és az utolsó helyre esett vissza! Rajta kívül Esteban Ocon és Lance Stroll állhatott még dobogóra!

George Rissell a végén még felküzdötte magát a pontszerzők közé. A 9. helyen végzett, és megszerezte első F1-es pontjait.

Perez élete első F1-es győzelmét aratta, Ocon pedig életében először szerzett dobogós helyet az F1-ben.

Végeredmény:

Versenyző Csapat Differencia
1 Sergio Perez Racing Point
2 Esteban Ocon Renault 10.518
3 Lance Stroll Racing Point 11.869
4 Carlos Sainz Jr. McLaren 12.58
5 Daniel Ricciardo Renault 13.33
6 Alex Albon Red Bull 13.842
7 Daniil Kvyat AlphaTauri 14.534
8 Valtteri Bottas Mercedes 15.389
9 George Russell Mercedes 18.556
10 Lando Norris McLaren 19.541
11 Pierre Gasly AlphaTauri 20.527
12 Sebastian Vettel Ferrari 22.611
13 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 24.111
14 Kimi Raikkonen Alfa Romeo 26.153
15 Kevin Magnussen Haas 32.37
16 Jack Aitken Williams 33.674
17 Pietro Fittipaldi Haas 36.858
Nicholas Latifi Williams kiesett
Max Verstappen Red Bull kiesett
Charles Leclerc Ferrari kiesett