A Mercedes elmagyarázta, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas miért nem tudott arról, hogy letekert motorral mennek.
Korábban Toto Wolff elmondta, hogy úgy látták jónak, ha visszavesznek a motorerőből, ugyanis a megszokottnál több megbízhatósági probléma lépett fel a közelmúltban a németek hajtásláncánál.
Az Abu Dhabi Nagydíjat megelőzően, 16 alkalommal rajtolhatott Mercedesszel ellátott autó az élről. Ebből Hamilton 11-szer szerezte meg az első rajtkockát, Bottas 4-szer, míg Lance Stroll egyszer. Ennek a sorozatnak azonban a Yas Marina pályán vége szakadt, ugyanis Max Verstappen 25 ezreddel jobb kört autózott, mint a csillagosok finn pilótája, míg a hétszeres világbajnokhoz képest már 86 ezred volt az előnye.
Az esemény után a Fekete Nyilak csapatfőnöke elmondta, hogy aggódnak az MGU-K miatt, ezért egy kissé lejjebb tekerték azokat a bizonyos erőforrásokat. Az aggódásukat a nemrégiben „megszaporodott” motorhibák élesztették fel. Sergio Pérez a Bahreini Nagydíjon tapasztalhatta meg, milyen is az, mikor lángol az autó hátulja. A mexikói így egy dobogós helyezést vesztett el a rakoncátlan hajtáslánc miatt. Emellett a Williams is küszködött MGU-K problémákkal a szezonzáró versenyhétvége pénteki szabadedzésén. George Russell kénytelen volt ugyanis megszakítani a gyakorlást, mivel fehér füst szállt fel az autója hátuljából.
Emiatt a Mercedes úgy érezte, hogy nekik is meg kell lépniük bizonyos lépéseket, ha zökkenőmentesen akarnak túljutni az utolsó fordulón:
,,Egy kis teljesítményt kivettünk az összes Mercedes motorból. Akadt egy kis problémánk, ugyanis az MGU-K egy kissé kevesebb teljesítmény ad le. Még magunk sem értjük, hogy miért.”- nyilatkozta korábban Wolff a Motorsport-total.com-nak.
A csillagosok pilótái azonban nem tudtak erről, őket ugyanis a futam utáni sajtótájékoztatón Verstappen világosította fel. A holland egy kérdésre válaszolva elárulta, hogy olvasott a Mercedes problémájáról, épp ezért tudta, hogy némi gondja akadt a német csapatnak. Hamilton és Bottas azonban erről nem értesült:
– VER: ,,Olvastam, hogy egy kissé letekerték a motorjaikat. Természetesen ez sem segített.”
– HAM: ,,Mi volt a motorral?”
– VER: ,,Az MGU-K.”
– HAM: ,,Nálunk?”
– VER: ,,Igen, ezt mondtam.”
– HAM: ,,Ez igaz? Nem hinném.”
– BOT: ,,Talán mégis, de mi nem tudtunk erről semmit sem.”
– VER: ,,Talán csak nem akarták nektek elmondani.”
Andrew Shovlin azonban elárulta, hogy miért nem tudott erről a két pilóta:
,,Csak kis mértékben volt hatással a köridőre. Biztosra állíthatjuk, hogy ez nem változtatott volna az eredményeken. Kevesebb, mint egy tizedmásodpercről beszélünk. Tehát nem ez volt az oka a különbségnek.”
Épp ezért nem szóltak a versenyzőiknek, tovább az is közrejátszott ebben a döntésben, hogy maguk a csillagosok sem tudják pontosan, miért lépett fel a probléma:
,,Nem teljesen értjük még, de az elmúlt versenyek alkalmával a Mercedes motort használóknál akadt némi probléma az MGU-K-val. Ezért működtettük a komponenst a lehető legkonzervatívabban. Ha nem érted teljesen a probléma okát, akkor nincs más választásod, mint óvatosnak lenni. Próbáltuk a futam során egy kissé csökkenteni a terhelést. Így tehát igaz az, hogy a versenyzők nem feltétlenül vették ezt észre, ugyanis ezt próbáltuk a háttérben megoldani.” – tette hozzá a brit szakember.
Shovlin kihangsúlyozta, hogy a Red Bull a hétvége jelentős pontjain fölényben volt, ám ez nem azért fordulhatott elő, mert a Mercedesnél egy kissé „takarékon” mentek. A Bikák ugyanis nagyon jó munkát végeztek, olyat, amin még a csillagosok is meglepődtek, ugyanis a versenyhétvége előtt nem erre számítottak.