Egyre hangosabban kérik az abu dhabi Yas Marina versenypálya vezetőit, hogy változtassanak a pályán, mivel az elmúlt években rendre unalmas futamokat produkált.
Az idei szezonzáró futam során Alex Albon előzése volt az egyetlen változás az első hatban, míg hátrébb a Renault a gyengébb időmérő miatt tudott néhány helyezést nyerni a futamon.
Daniel Ricciardo négy helyet tudott javítani a futamon, de az említett eseteken kívül szinte az egész verseny statikus volt, és csak a kiállások hoztak némi változatosságot az éjszakába.
A futam után több csapatfőnök is elismerte, hogy mennyire unalmas versenyen van túl az F1.
Martin Brundle a futam utáni Sky Sport-os összegzésében kitért arra, hogy mi a gond a jelenlegi pályával.
„Elméletben jól kellene működnie, mivel a hetes kanyarban lévő visszafordítót egy hosszú egyenes követi, utána egy lassú sikán, majd pedig egy újabb hosszabb egyenes, ezután pedig egy lassú, dupla sikán. A probléma az, hogy egyszerűen túl sok a kifele dőlő kanyar, amely növeli a másik autó követésének a nehézségét, az első és a harmadik szektor ilyen. Az utolsó szektor pedig különösen kritikus a gumihőmérséklet menedzselése szempontjából.” – fogalmazott a brit.
„Az elmúlt hat itteni versenyünkből négynél az első három sorrendje ugyanaz volt a befutónál, mint a rajtnál, és most volt zsinórban hatodszor, hogy a pole-ból rajtoló nyerte meg a futamot. Ez a pálya kulcsszerepet játszott a DRS bevezetésében, miután Fernando Alonso nem tudta megelőzni Vitaly Petrovot 2010-ben.” – tette hozzá.
Korábban olyan javaslatok merültek fel a módosítások kapcsán, hogy az utolsó szektort kellene átépíteni, ám a szálloda és a kikötő miatt erre vajmi csekély esély mutatkozik.