Mattia Binotto tegnap elárulta hol találkozhat a nagy közönség először az új Ferrarival, továbbá a konstrukció nevét is elmondta.
Már-már hagyománynak számít a Ferrari karácsonyi ünnepélye, ahol is a média egyes képviselőit is meginvitálják, hogy egy-két dolgot eláruljanak a következő évről. A szokásos vacsora azonban most elmaradt, így egy virtuális „beszélgetés” keretein belül mesélt 2021-ről a vörösök csapatfőnöke.
A következő év első pár hónapja máris tartogat majd egy újdonságot, ugyanis a jól megszokott „autóbemutató” a csapat és a pilóták prezentálásáról fog szólni, nem pedig a konstrukcióról. Az új Ferrarival a nagy közönség a téli teszten találkozhat majd először (03.02.), ahol is nagy valószínűséggel tartanak majd egy másik bemutatót az autó leleplezése miatt.
,,Talán lesz egy második esemény is a tesztelésre kijelölt helyszínen, ahol is leleplezzük az autót. Ez így most teljesen más lesz.” -nyilatkozta az 51 éves vezető.
Ezen felül Binotto azt is elárulta, hogyan fogják nevezni a konstrukciót:
,,Már eldöntöttük, hogy fogjuk hívni. Az autó az SF21 névre fog hallgatni. Ez egy nagyon egyszerű név, mivel véleményünk szerint a jövő év egy átmeneti esztendő lesz 2022-re. Részben egy befagyasztott konstrukcióról beszélünk, aminek a váza ugyanaz lesz, mint ami a 2020-as autónak volt.”
Az SF1000 ugyan több sebből is vérzett, ám a Ferrari szerint a legnagyobb fájó pont a módosított motor teljesítménye volt. A svájci-olasz csapatfőnök korábban már elmondta, hogy új erőforrással készülnek a következő évre, ami jelenlegi fázisában igazán biztató:
,,Meg tudom erősíteni azt, hogy szépen megy a tesztpadon. A teljesítmény tekintetében remek előrelépést tettünk – különösen 2020-hoz képest. Hiszek abban, hogy ismét versenyképesek leszünk a motorral, ami véleményem szerint nem a legrosszabb hajtáslánc lesz a mezőnyben. Mindezt a kapott értékek alapján mondom el.” – zárta mondandóját a Ferrari csapatfőnöke.