A költségek csökkentése érdekében a FOM token-, avagy zsetonrendszert vezetett be 2021-re, így a csapatok csak bizonyos mértékben fejleszthetnek autóikon.
Némileg kivétel ez alól az Aston Martin és az AlphaTauri, mely előbbi tavaly, utóbbi pedig idén váltott nevet. Ők ugyanazon zsetonmennyiség mellett is többet fejlesztéshez juthatnak, mivel alkatrészeket kapnak a Mercedestől, illetve a Red Bulltól. Elvileg.
Az AlphaTauri azonban azt állítja, nem a Red Bullra fog támaszkodni idén.
„Ugyanazzal a hátsó résszel megyünk majd a következő szezonban (2021)” – mondta Jody Egginton a The Race-nek. „Régóta gondolkodtunk rajta, hiszen jó dolog, ha van az embernek egy cukorkaboltja, és eldöntheti mit akar. Azonban amin mi javítani akarunk az az autó másik fele” – utalt Egginton az AlphaTauri elejére.
Erre fogják felhasználni a zsetonjaikat.
„Okosan kell elkölteni a keretünket, mivel sok időt kell majd az autóban tölteni 2022 előtt. Jól érezzük magunkat a jelenlegi állapottal, tehát folytatni fogjuk ennek a fejlesztését.”
Nem cél a Red Bull a másolása.
„A területek, melyekre teljesítmény szempontjából fókuszálunk, ugyanazok, melyekre tavaly fókuszáltunk. Ezek nem nagy gyengeségek, egyszerűen csak lehet még feljebb tenni a lécet minden területen.”