Az elmúlt években egyértelműen a Mercedes autója volt a legjobb a Forma-1-ben, nem véletlen, hogy a Racing Point is igyekezett lemásolni.
A csillagos márka azóta debütál, hogy 2014-ben bevezették a sportban a hibrid erőforrásokat. Ez megalapozta a csapat sikerét, bár az elmúlt években a kasznijuk viszonylag sokat változott. A hosszabb tengelytávval azonban továbbra is a Mercedes sajátja, ezt nem sokan másolták.
„Azért, mert ezt egyszerűbb nem másolni” – mondta a Mercedes technikai igazgatója, James Allison az Auto Motor und Sportnak. „Ez mindig egy ugrás az ismeretlenbe. Mi elégedettek vagyunk a tengelytávunkkal. Kicsit nehezebb tőle az autónk, mint a kisebb autók a mezőnyben, de úgy véljük, hogy ez a koncepció nagyobb aerodinamikai előnyt ad nekünk.”
Azonban ő sem tudja pontosan, miért is nem másolják őket jobban.
„Két válasz van erre. Talán azért van, mert a sajtó jó munkát végez azzal kapcsolatban, hogy mindenkinek azt mondja, hogy Adrian Newey építi a legjobb kasznikat és ezért azt próbálja mindenki beépíteni a saját koncepciójába. Így mi lekerülünk a radarról, mert mindenki azt hiszi, hogy csak az erős motorunk miatt vagyunk gyorsak, miközben az autónk aerodinamikailag is erős” – mondta Allison.
„És most a komoly válasz. Minden csapat kijelölte a saját útját, akár Newey-ból merítenek, akár nem. Erről az útról letérni nagyon kockázatos, mert a jelenlegi koncepciót új szintre emelted, és most bele kell kezdened valami újba.”