back to top
KezdőlapAutomobilA „hibrid hajtású autók nem hosszú útra valók” és más téves állítások

A „hibrid hajtású autók nem hosszú útra valók” és más téves állítások

-

Sajtóközlemény: A plug-in hibrid autók itt vannak velünk, és itt is maradnak. Nem csak azt teszik lehetővé, hogy 100% -ban elektromos üzemmódban használják őket,  hanem  két motorjuk kombinációjának köszönhetően ezek több célra használható járművek is. Néhányan azonban úgy vélik, hogy az ilyen hajtású gépkocsik például nem alkalmasak hosszú utakra, mert ha az ember nem talál töltési pontot az úton, akkor az autó megállhat. Mi ezt a téves elképzelést, és más hamis állításokat cáfoljuk Neus Mesalles-szel, a SEAT  mérnökével, a márka első PHEV – plug-in hibrid –  gépkocsiját, a Leon e-HYBRID-et vezetve.

A 100% -ban elektromos üzemmód csak a városi vezetésre szolgál: Hamis! Ráadjuk a gyújtást Barcelonában. „A jármű eleve úgy van beállítva, hogy amikor csak lehet, elektromos üzemmódban indítsa be a motort,” – magyarázza Neus. A kibocsátás mentes vezetés következtében nem kell aggódni az egyre több városban érvényben lévő légszennyezési korlátozások miatt, és ez az üzemmód olyan előnyöket is kínál, mint az ezeknek a járműveknek fenntartott sávok és parkolási lehetőségek használata.

Mérnökünk a 25 kilométerre, a SEAT Martorellben lévő munkahelyére  elektromos üzemmódban indul. „A jármű hatótávolsága bőven elegendő az oda- és visszaútra.” A SEAT Leon e-HYBRID hatótávolsága elektromos üzemmódban akár 64 km is lehet. Ezenkívül az akkumulátor a regeneratív, azaz visszatápláló fékrendszeren keresztül is töltődik. „Minden fékezésnél, az infotainment képernyőn zöld és kék nyilak jelennek meg, amelyek jelzik, hogy az energia az akkumulátorba megy. Így tudható, hogy  az energia újratermelődik „– mondja a mérnöknő

„Csak a városi sebességkorlátozásnál használhatók”: Hamis! A Martorellbe történő ingázás ezt a hamis állítást is cáfolja. „Sokszor az elektromos üzemmód alacsony sebességhez kapcsolódik, ami jellemző a városra; de itt láthatja, hogy a maximális megengedett sebességgel haladunk, jelen esetben 120 km / h-val „– mondja Neus.

 „A hibridek többet fogyasztanak”: Hamis! Miután beért Martorellbe, a  SEAT mérnökének az 50 km-re lévő tesztpályára kell mennie. Ehhez a hibrid módot választja. „Most a két motor, az elektromos és a belső égésű motor automatikusan váltja egymást a maximális energia hatékonyság érdekében” – mondja. Ez a fogyasztás drasztikus csökkenését eredményezi; a SEAT Leon e-HYBRID esetében ez 1,1-1,3 l / 100 km (WLTP) és 18,1 – 19,3 kW / 100 km (WLTP), és egyidejűleg jelentősen csökken a CO2-kibocsátás is. „Gyorsításnál mindkét motor egyszerre működik, maximális teljesítményt nyújtva.”  A Leon e-HYBRID teljesítménye 204 LE (150 kW), amely lehetővé teszi, hogy 0 km-ről 7,5 másodperc alatt érje el a  100 km / h sebességet .

„A hibrideket nem hosszú utakra szánják”: Hamis! A hibrid üzemmód nem csupán a két motor automatikus kombinálását teszi lehetővé, hanem manuálisan is be lehet állítani őket.  Be lehet programozni úgy, hogy az elektromos töltést később használja fel, vagy az akkumulátor is újratölthető a belső égésű motor használatakor. „A plug-in hibriddel nyugodtan közlekedhet, függetlenül az elektromos hajtás hatótávolságától” – mondja a mérnök. ” Nem kell félni az új dolgoktól. A két technológia, az elektromos és a belső égésű hajtás kombinációja számos előnyt kínál „– zárja a beszélgetést Neus .

5 érv a Leon e-HYBRID sokoldalúságához

1. 150 LE (110 kW) Otto ciklusú 1,4 TSI típusú belső égésű motor, 116 lóerős (85 kW) villanymotorral társítva

2. Maximális kombinált teljesítmény 204 LE (150 kW) erejéig

3. 0-ról 100 km / h-ra 7,5 másodperc alatt gyorsul

4. Kombinált fogyasztás 1,1 – 1,3 l / 100 km, a WLTP tanúsítvány szerint (NEDC szerint 1,4 l / 100 km) / 18,1 – 19,3 kW / 100 km (WLTP)

5. Akár 64 km-es hatótávolsága teljesen elektromos üzemmódban a WLTP-ciklus szerint