Új névadó szponzorral megy neki a szezonnak az Aston Martin Formula 1 Team.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy Lawrence Stroll csapata és az amerikai informatikai cég tárgyalásokat folytat egymással. A nemrég kiadott közlemény alapján sikeresen zárultak a megbeszélések, ugyanis a Cognizant névadó szponzorként fog megjelenni a visszatérő brit márka arculatában.
A Motorsport-Total.com decemberben arról számolt be, hogy a BWT és az újjáalakuló Racing Point nem igazán tudott megegyezni a következő éra autóinak színeivel kapcsolatban. A pletykák szerint ugyanis az osztrák cég kevesellte a rózsaszínt az előzetes tervezetekben, míg a kanadai-brit alakulat (csakúgy, mint korábban a Daimler) nem volt hajlandó több teret engedni, ugyanis „James Bond autóján nem feltétlenül mutatna jól a pink.”
A BWT így teljesen eltűnt a szponzori listáról.
A sajtóközleményben ezen felül az istálló elárulta, hogy a rajtrácson az Aston Martin Cognizant Formula 1 Team név fog visszaköszönni, ugyanis az új arculathoz, új névadó szponzor is dukál.
,,Egy olyan sportban ahol a technológia és az innováció áll a központban, a Cognizant kulcsfontosságú szerepet fog betölteni. A cél az, hogy ne csak szponzorként, vagy kulisszák mögötti szolgáltatóként legyenek jelen, hanem valódi digitális transzformációs partnerként. A több évre szóló szövetség igazi energiákat hoz majd az Aston Martin új F1-es korszákba. A Cognizant a piac legjobb informatikai infrastruktúrájával és szoftveres megoldásaival képes lesz ideális helyeztet teremteni a csapatnál.” -olvasható a közleményben.
Emellett az Aston Martin a Twitter és az Instagram fiókja mellett beizzította a weboldalát, emellett elindította Youtube, és TikTok platformjait is.
A legújabb közlemény szerint márciusban leplezik majd le az autót az Aston Martin főhadiszállásán, Gaydonban, Sebastian Vettel és Lance Stroll segítségével.
,,Az Aston Martin több, mint 60 év utáni visszatérése, egy mérföldkő lesz a sportág történelmében. Mindenki tudja azt, hogy az Aston Martin mit képvisel, és a Forma-1 lehetővé fogja tenni számunkra azt, hogy a márka eszenciáját új helyekre vigyük, a csapat korábbi erős alapjaival. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ezt az új fejeztet a Cognizant támogatásával indíthatjuk el. A mai világban, mikor is digitális forradalom zajlik, nem tudnék alkalmasabb vagy értékesebb partnert választani arra, hogy velünk dolgozzon, mivel arra törekszünk, hogy az Aston Martint a sportág egyik legnagyobb csapatává tegyük.” -nyilatkozta Lawrence Stroll.
Brian Humphries, a Cognizant vezérigazgatója így értékelte az együttműködés létrejöttét:
,,Nagyon örülünk annak, hogy az Aston Martin Cognizant Formula 1 Team névadó szponzorai lehetünk. A márkáinkban sok közös vonás van. Mind a két cég innovatív és előrelátó, szeretünk gyorsan haladni, koncentráltak maradni és az élre állni. Ismerjük a mai fejlett technológiák hihetetlen erejét, és azt is, hogyan lehet ezt a vásárlók egyedi tapasztalatai mentén formálni.”
Otmar Szafnauer a következőket mondta a bejelentés kapcsán:
,,Csak két hónapra vagyunk attól, hogy elkezdődjön a szezon, így fantasztikus az, hogy az Aston Martin F1-es új éráját azzal ünnepelhetjük, hogy a Cognizantot névadó szponzorként üdvözölhetjük. Az innováció és a technológia az F1-es csapatok központi pillére, így ez a hosszútávú partnerkapcsolat, nem csak a márkaépítésről szól. Mivel az új központunk építése már zajlik, a Cognizant szakértelme és erőforrásai, hozzáadott értékekkel fognak szolgálni az informatikai tevékenységeink területein. Ezen felül értékes hozzájárulást biztosítanak majd a pályán nyújtott teljesítményünknél is.”
Sebastian Vettel ekképp vélekedett új csapatáról:
,,Alig várom már, hogy megkezdjem a munkát az Aston Martin Cognizant Formula 1 Teammel. Rengeteg dolgot kell még felfedeznem az elkövetkező pár hónapban, viszont nagyon eltökélt vagyok azzal kapcsolatban, hogy nagyobb sikerekhez juttassam a csapatot. Büszke vagyok arra, hogy részese lehetek ennek a kalandnak.”
Lance Stroll így zárta a gondolatsorokat:
,,Nagy dolog látni azt, hogy az Aston Martin visszatért a Forma-1-be – különösen egy olyan névadó szponzorral, mint a Cognizant. Amikor csak a gyárban vagyok, érzem a bizsergést és az energiát. Készen állunk erre. A csapat nagyon éhes a sikerre, így alig várom már, hogy elkezdődjön a szezon.”