Majd fél év késéssel, júliusban indult útjára a 2020-as F1-es szezon. Állításuk szerint ez a Mercedes számára volt kifejezetten előnyös.
A német márka mérnökei egész télen keményen dolgoztak azon, hogy a motor teljesítményét – amivel hátrányban voltak 2019-ben – ismét a riválisok fölé tornázzák. Ez azonban a megbízhatóság rovására ment.
A szezon előtti teszteken két motorhibájuk is volt, ezt vitték magukkal Barcelonából. Ezért a brixworthi motorrészleg éjt nappallá téve azon ügyködött, hogy a tesztek és a szezonnyitó közötti rövid idő alatt megoldják a problémákat.
A sietség és a próbák hiánya miatt még Melbourne-ben is kétségek övezték a Mercedes hajtóegységét.
„Hogy őszinte legyek, a COVID pont jó időben jött ki nekünk.” – vallotta be a címvédők főtervezője, John Owen.
„Még voltak komoly problémáink az első verseny előtt. Akkor fedeztünk fel egy nagyobb hibát, és éppen a megoldáson dolgoztunk. Csak egy plusz napra lett volna szükségük, de Ausztrália előtt erre nem volt esély.”
Mint tudjuk, a verseny elmaradt, a gyárak és a fejlesztések jó időre leálltak. Így a Mercedes is rendelkezett már azzal az idővel, amire szükségük volt.
„Ausztrália után nem sokkal megoldottuk a dolgot, de elég rossz lett volna, ha azzal kell kezdenünk a szezont. Szerencsések voltunk. Ausztriába már új specifikációjú motorral érkeztünk, főleg megbízhatósági fejlesztésekkel.”